ThePikeFather: McMy, Svartzonker. (plast) Dagens bete 21/6-12 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: McMy, Svartzonker. (plast) Dagens bete 21/6-12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ThePikeFather: McMy, Svartzonker. (plast) Dagens bete 21/6-12

    Dagens bete är McMy-tail i plast. Om uttrycket “plastic is fantastic” stämmer återstår att se. Ska prova detta bete friskt i sommar/höst.
    Betet påminner endel om gårdagens, men heter istället McMy-tail. Har en McMy utan tail i trä som istortsett bor i min fiskelåda, så en tailvariant i plast kan bara bli bra.
    Antar den kommer påminna lite eller mycket i gången om McTail som jag fiskat en hel massa med tidigare.
    Funkar fint att bara veva in med vevstopp, jerka/rycka/snärta in,
    Claes “Svartzonker” Claesson har genom sitt samarbete med AbuGarcia skapat en serie plastbeten. Jag har som det ser ut nu den stora (17cm) McCellyn, en McMio och en McMy.

    McMy valde jag i gäddafärgen istället. Grönt är ju skönt som bekant, och jag vågar nästan påstå att den kommer skapa succé, även om den är ofiskad som det ser ut idag.
    Fiskar mellan 0,5-1,5m djup, med päronsänke får man säkert ner den en bra bit till. McMy är sakta sjunkande.
    Även McMy´n funkar finfint att fiska med haspelutrustning som tar beten i 40-50gramsklassen. Just McMy väger stolta 50gram.
    Lite info om McMy-tail och McMio från mr Svartzonker.
    Även McMy finns i 9 finklädda färger.

    Prismässigt är det som McMio´n, Bäst pris har Ribatex med 111:-(med Junirabatten) och då är det även fri frakt.
    Dogger, AttitudeBaits, Sportfiskeprylar osv kör 129:- + frakt.
    Jag har planer på att provfiska med den tail som sitter på, och därefter sätta på en shadjiggsrumpa. Claes tipsade om att hans paddel är för tung och inte gynnar McMio-tail eller McMy´s gång.
    Man får väl testa sig fram helt enkelt. Återkommer med resultat när jag väl testat.
    ;
    Skitfiske!

    Gäddan.


    Fint djup i färgen, än så länge iaf.

    Svartzonker signature. Har nog inget handgjort bete med en så tydlig signatur. *

    En jäkligt fin lyster, tailen lär blänka till finfint i vattnet med solens strålars hjälp.

    Så här bor McMy när den bor i affären.

    Specifikation.



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X