För några månader sedan kom jag och min vän Johan överens om att skapa ett varsitt jerkbaitbete och ett skeddrag, och under sommaren tävla med dem och se vem som gjort bäst beten.
Nu på söndag ska vi ses i “min” sjö och provfiska våra skapelser. Jag har iof inte bara gjort ett jerkbaitbete och ett skeddrag. Utan det blev även en wobbler av ett stolsben, en tandborstwobbler och ett ytbete av ett kvastskaft. Man tager vad man hafver.
Tandborsten fick jag i gåva av Lufthansa, de delade ut dessa vid tunnelbanan någon morgon påväg till jobbet. Perfekt tänkte jag, det blir en fin wobbler det där.
Kittat den med lite siliconkjolar och reflextejp.
Nedan ser ni resultaten.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Nu på söndag ska vi ses i “min” sjö och provfiska våra skapelser. Jag har iof inte bara gjort ett jerkbaitbete och ett skeddrag. Utan det blev även en wobbler av ett stolsben, en tandborstwobbler och ett ytbete av ett kvastskaft. Man tager vad man hafver.
Tandborsten fick jag i gåva av Lufthansa, de delade ut dessa vid tunnelbanan någon morgon påväg till jobbet. Perfekt tänkte jag, det blir en fin wobbler det där.
Kittat den med lite siliconkjolar och reflextejp.
Nedan ser ni resultaten.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)