parabellum: 120609 Gummi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120609 Gummi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 120609 Gummi

Hemma bedrevs det möhippa och således var det fritt fram för en heldag med fiske. Det var såklart gäddfiske som stod på menyn. Var på plats vid sjön vid tiotiden och förhållandena såg lovande ut, frisk vind och mestadels sol. Vinden tilltog under dagen och blev lite väl stark. Planen för dagen var att fiska i och omkring stora vegetationsbälten. Omgående hade jag en kontakt på en Svartzonker Mc My i tånglakefärg. Första hugget klippte gäddan av tailen och några hundradelar av en sekund senare klippte fisken till igen och satt nu bra krokad. En tvåkilosfisk fick som hastigast lämna vattnet innan den fick simma åter. Svartzonkers Mc My är ett kanonbete för mitt Gunki Yama-spö men en stor nackdel är att det mig veterligen inte finns reservtailar till den. Fick försöka snida till en annan tail men fick inte till gången riktigt. Vem vet, Claes och Abu kanske släpper lite reservtailar framöver? Betyget till betet är trots detta mycket gott. Ett klart rimligt pris och ett bete som definitivt kommer att producera mycket fisk, speciellt när gäddan är sugen på ett lite mindre bete.
    Nu kom en rejäl dödperiod och det tog lång tid innan jag såg gädda igen. Efter ungefär en timme började en ny period då gäddan visade intresse för mina beten. Under den närmaste timmen hade jag ca 20-30 följare men jag lyckades inte få en enda att hugga. Det var vita tailar eller paddlar som lockade alla följare. Jag provade allt i min arsenal utan att lyckas trigga ett enda hugg. Stora beten, små beten, alla tänkbara färger, tail, paddel och rena jerkbait – Inget fungerade! Riktigt knäckande! Efter fyra timmar tröttnade jag på blåsten och rodde in för lunchpaus, grillkorv på engångsgrill. Lyckades inte uppbringa något mer fiskesug utan begav mig slokörat hem efter ett fiaskopass
    Summering 2012
    Anders: 66
    Martin: 108 (Blekinge 40)
    Emil: 3
    Totalt: 177

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar