Alltid bakom flötet: VM-kval del.2 Norrqvarn-Götakanal - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alltid bakom flötet: VM-kval del.2 Norrqvarn-Götakanal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Alltid bakom flötet: VM-kval del.2 Norrqvarn-Götakanal

    Tävlingssträckan från B ner mot C-sektionen
    Götakanal och dess sträckor som nyttjas under tävlingssäsongen skapar några av årets höjdare om man ser
    till taktik, förhållanden och händelseförlopp under tävlingstiden.

    Jag minns första gången när jag fiskade i Götakanal som igår. Jag hade den grundläggande taktiken framför mig.
    Ett finare mäsk blandat med leem och precisions fiske efter småfisk och bonus braxen, allt balanserat
    med lätta tackel och krok små nog att hålla ett par mygglarver.

    Då som nu missar jag enkla upplägg som underhåller fisken och när det gäller att byta taktik.
    Visst känns det bra att försiktigt fånga ett tiotal "skimmers", sedan koppa i lite mat och fånga ytterliggare
    ett tiotal mindre fiskar. När sedan invägningen sker väger 40 fisk knappt ett kilo och man slåss om dom sista
    platserna för att man inte haft en plan för att fånga just dom där bonus fiskarna.

    Situationer där man ser hur fångsten inte stämmer med vikten,eller ?!?
    Nu var det VM-kval och det skulle vara svårt den första dagen att hitta fisken och det var egentligen bara
    början och slutet av tävlingssträckan som producerade hyfsade vikter. Den bättre fisken skulle fångas på andra sidan med rullspö och ingen metod var egentligen bättre än någon annan, det blev ett sökande över
    mäskplatserna eller mäskplatsen man preparerat.

    Det regnade och våra parasoll blev mångas räddning.
    Keepnätet vek sig för Kent Adell
    Paolo Assio lyckades fånga kvalité fisk och knep en tredje plats första dagen.
    Att Jocke Palmér slog mig och vann en happy meal .
    Stefan Holst fiskade bra och hade en fungerande taktik speciellt för den lilla fisken till vänster.
    Håkan Svedlund blåste av tävlingen pga. åska rutinerat .
    Vädret är som det är och jag tackar än en gång Andreas Lundberg som försett mig med ett parasoll
    som pallar i ur och skur. Om man sen måste börja planera för att fiska med vindskydd låter jag vara osagt
    men söndagen var som att uppleva alla årstider förutom vintern. Detta gjorde dock ingen skillnad i fisket
    och vi skulle få helgens högsta vikt av "hemma sonen" Tom Östlund som vägde in massiva 6 kilo!

    Ett stort tack till Lasse som levererade beten och alla vinnare !

    Resultat VM-kval del.2

    Kung TomTom





    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X