ThePikeFather: Turbo Jack. Dagens ytbete. Mäktiga grejjer. 11/6-12 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Turbo Jack. Dagens ytbete. Mäktiga grejjer. 11/6-12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ThePikeFather: Turbo Jack. Dagens ytbete. Mäktiga grejjer. 11/6-12

    Dagens bete är ett helt galet jävla bete. Stort som ett as, och flyttar och skvätter extrema mängder vatten.
    17cm lång och väger in på 90gram.
    Stor propeller som skvätter runt vatten. Perfekt vid denna årstiden som vi har nu.
    Vid ensamfiske brukar jag lägga båten parallellt med vassranden och fiska Jacken precis efter vasskanten, alternativt 50-100cm precis utanför densamma. Rakt in i vassen, över grynnor, eller grunda/halvgrunda områden. Testa dig fram.
    Ytbeten är underskattat av många. Helt klart ett kul avbrott i jerk/spinnfisket. Huggen kan vara helg sinnessjuka! Gäddan kommer typ som hajen rakt underifrån, och det är oftast helt brutala hugg.
    Kostar typ 130-160:-, helt klart värtett köp!
    Tillverkas av polska företaget Salmo. Deras modell som de flesta känner till är Slider och Fatso. Jag personligen kör enbart Fatson, även om jag har EN Slider också. (Uppfiskad på Åland). Men Salmo tillverkar även Sweeper. Ett sjukt underskattat bete som jag varmt kan rekommendera.
    Just Turbo Jack har tillverkats och funnits i Salmos sortiment sedan 2005, och görs numer i två storlekar. Den jag har på 90gram och en som heter Turbo JR och väger 60gram.
    Finns i 3 olika färger, denna Firetiger, en Real Pike och så den mörka Starry Night Orange (se bild nedan).

    (Picture borrowed from www.salmo.com).

    Mäktigt stor.

    Bra färgsättning för oss som uppskattar Firetiger.

    Stor propeller som flyttar enormt mycket vatten, se filmen ovan.

    Hela konstruktionen känns stabil. Bakre kroken kan man med fördel sätta lite krympslang över så blir den styv och man slipper kroktrassen med krokarna och lina/tafs.

    Översiktsbild. En rätt smäcker kropp.

    Nu har jag inte fiskat just denna speciellt hårt. Men de håller bra för gäddornas stora tänder.

    Väl värd en investering.

    Aningens suspekt form kanske?! Eller är det bara jag?!

    Modellnamn.

    Salmo, Poland. Bra grejjer!



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X