Team-Vraken: Klubbtävling Abborre, Gädda, Gös. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team-Vraken: Klubbtävling Abborre, Gädda, Gös.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team-Vraken: Klubbtävling Abborre, Gädda, Gös.

Det var ett tag sedan vi gjorde några uppdateringar och ska sanningen fram så har vi knappt fiskat något sedan augusti.
    Någon liten runda här och där men inget att skriva om.
    Själv har jag tagit Jägarexamen och tillbringat den mesta tiden på skjutbanor och Jörgen har hållit på med sitt.
    Men idag var det dags för den årliga Abborre, Gädda och Göstävlingen på Ringsjön, och där var vi tvugna att försvara våra positioner sen i fjol.
    Jörgen skulle försvara förstaplatsen och jag skulle försöka knuffa ner honom till andra där jag hamnade i fjol.
    Vi hade ju bara varit ute en gång i år och det var i onsdags, tre timmar utvärdering för att inte behöva leta efter fisken under tävlingstid.
    Startskottet gick och Jörgen gick ut hårt med att ta alla tre arterna på mycket kort tid.
    Själv fick jag bara en liten Abborre men den var ju värd över femtusen poäng och brukar vara den som är svårast att hitta, resten skulle väl inte vara så svårt.
    Det tog nog över en timme innan jag fick första gösen och då hade Jörgen redan plockat ett flertal smågäddor och några gösar.
    Skulle det sluta så här?
    Men efter ett byte till en rulle med tunnare lina och demontering av tafsen lossnade det lite för mig också.
    15lb lina utan tafs nu får det bära eller brista.
    Nu skulle jag bara ha en Gädda också så var jag med i matchen igen.
    Och då kom hugget, riktigt tungt och det kändes som Gädda.
    Men nu hade jag ju ingen tafs och jag kände klicken av att linan gnagde mot tänderna!!
    Det gick inte att tvinga hem fisken, den var helt enkelt för stark.
    Jag körde sakta mot fisken medans jag hämtade hem lina, linan började rulla ur spolen igen och
    det var då jag anade att det var lite större än jag först trodde.
    Bromsen spändes så hårt jag vågade och jag fortsatte jobba hem den.
    Till slut flöt fisken upp vid relingen och den var STOR!!
    Jörgen konstaterade att håven var för liten och lipgrippen skulle inte heller funka och nu började paniken komma krypande, linan var nästan helt av då Gäddan svalt hela vobblern!
    Vad F:n ska jag göra?
    Jörgen skrek "ta den med hjälgreppet" och innan jag funderade på var krokar och tänder fanns så körde jag helt sonika in handen och knep åt så hårt jag kunde.
    När fisken väl landat i båten gick det upp för oss hur stor den var egentligen, vilken sugga!!
    Den mättes till 120 cm och vägde 12,5 kg, och jag var med i matchen igen
    Med blod i hela båten ( mitt alltså, inte gäddans) fortsatte vi fisket.
    Vi hade båda alla tre arterna och vi låg nog ganska bra till viktmässigt.
    Det blev bara några få gösar till innan tävlingen var över och det blev hemfärd.
    Vid det här laget hade vinden ökat ganska markant och vågorna gick höga, det blev en del rejäla stänkare och vi blev dyngsura ända in i kallingarna.
    Men tiden var knapp och vi kom till invägningen med mindre än fem minuters marginal.
    Det visade sig vid invägningen att bara vi hade haft ett bra fiske, en del hade inte fått något alls och någon fick bara en eller två.
    Team-Vraken regerade igen! tredje året i rad tog teamet hem segern med god marginal.
    Fyra Abborrar, ett tiotal Gösar upp till 2,2 kg och några Gädor.
    Den här gången blev det jag som ledde oss till seger med 32000 poäng och Jörgen tvåa med 25000
    poäng, trean Peter V fick ihop 18000 poäng

[FONT=Georgia]CONNY[/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Comic Sans MS"]Team Vraken
    http://www.team-vraken.blogspot.com/
    [/FONT]

var i ringsjön fiskar ni?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
    12 svar
    3 803 visningar
    3 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
    87 svar
    6 263 visningar