Det var ett tag sen jag var ute nu och det var med ett bra fiskesug som jag styrde mot dagens sjö. Lagom vindar och halvklart väder så det kändes riktigt bra men det skulle börja segt. Bara två pet i grejerna på en timme och det var bara att leta vidare efter de gröna torpederna och jag skulle hitta dem.
Mellan halv elva och tolv small det på hela tiden. Helt sjuka hugg där spöet nästan slets ur händerna. Ok, kanske lite överdrivet men huggen var distinkta och gäddorna var verkligen inte blyga. Sammanlagt landar jag åtta gäddor under denna tiden där den största väger in på 6,5 kg men huvuddelen av gäddorna ligger kring 2-3 kg.
Dagens två största gäddor!!
Förutom gäddorna hann vi också med att dra upp 4 Regnbågar men det tar vi en annan gång. Nu bär det av för nytt fiske….rapport kommer!!
Summering 2012
Anders: 65
Martin: 102 (Blekinge 40)
Emil: 3
Totalt: 170
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Mellan halv elva och tolv small det på hela tiden. Helt sjuka hugg där spöet nästan slets ur händerna. Ok, kanske lite överdrivet men huggen var distinkta och gäddorna var verkligen inte blyga. Sammanlagt landar jag åtta gäddor under denna tiden där den största väger in på 6,5 kg men huvuddelen av gäddorna ligger kring 2-3 kg.
Dagens två största gäddor!!
Förutom gäddorna hann vi också med att dra upp 4 Regnbågar men det tar vi en annan gång. Nu bär det av för nytt fiske….rapport kommer!!
Summering 2012
Anders: 65
Martin: 102 (Blekinge 40)
Emil: 3
Totalt: 170
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)