ThePikeFather: Mörtblänk, Dagens Bete 8/6-12 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Mörtblänk, Dagens Bete 8/6-12

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Mörtblänk, Dagens Bete 8/6-12

Idag tänkte jag köra ett bete som jag tidigare var helt besatt av.
    Det är Abu Garcias pensionär Mörtblänk. Just detta är den modell jag än idag har ett gäng av, väger 20 respektfulla gram. Den finns i en lättare variant, och jag är rätt säker på att det gjorts en tyngre variant också, men den är unik. Inte sett den mer än ett par gånger!?
    Vaffan, det är ju bara ett skeddrag kanske ni tänker? Nej, det är bra mycket mer än så. Mörtblänk funkar i alla väder, i alla vatten och lämnar så nära man kan komma fiskegaranti!!
    Utseendet på Mörtblänk på de flesta jag har är silverfärgade och har precis som mina bilder visar ett orangefärgat område. Det finns även Mörtblänk med mer mönster/utseende. Men de jag haft vilar stilla på olika sjöars och havs bottnar. Enkelheten på ett drags utseende kan ofta vara nyckeln till framgång.

Har genom åren samlat på mitt ett lagom antal Mörtblänk, beten jag aldrig kommer sälja, så i detta fall är det inte ens värt att fråga.
    Priset för ett Mörtblänk är unikt, de tillverkas inte längre så det är endast begagnatmarknaden där man kan fynda. Jag har varit i kontakt med ABU och frågat hur och varför detta fantastiska bete inte tillverkas mer. Svaret löd att genom deras år har så många drag tillverkats, och de kan inte tillverka alla beten de historiskt sett tillverkat. Så då får Mörtblänk sitta på avbytarbänken. För det var tydligen inte omöjligt att Mörtblänk kommer tillbaka någongång i framtiden. Vi får hålla tummarna.
    Mörtblänk är som de flesta skeddrag lättfiskat. Går att fiska långsamt, och har en rätt urgröpt sked som frammanar en gungande fin gång. Precis som att du kan fiska det snabbt, och är alldeles ypperligt för bonntrolling en skön sommarkväll.
    Ser du ett Mörtblänk, köp det! Du kommer inte ångra dig!!

Enkelheten, och det diagonala orangefärgade fältet skördar fisk. *

Här framgår skedens urgröpning från “fel” håll.

Kanske det bästa skeddraget?!

Mörtblänk, 20gram.

Här framgår formen rätt fint! * Ett underbart skeddrag.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar