SalmoTruttaSyd: Sparsamt fiske och No Name i draglådan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SalmoTruttaSyd: Sparsamt fiske och No Name i draglådan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • SalmoTruttaSyd: Sparsamt fiske och No Name i draglådan

    [FONT=Trebuchet MS]Våren har snabbt sprungit iväg med blandat resultat. Ömsom vinterkyla, ömsom tropisk värme. Tempreturerna i vattnet är inte orimligt höga, men välkomnar horngäddan med varm famn. Det har fortsatt varit tufft med öring för min del och det har faktisk påverkat lusten till fiske. Men oavsett måste man komma ut och vädra tankarna ibland. Det som också är positivt är att det nu är liv längs kusten och vattnet kryllar av smådjur.[/FONT]




    [FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]En härlig majdag rotar jag i lådan och får lust att testa mina No Name drag. Dessa har fantastisk kvalitet och kostar därefter. Vad jag gillar med No Name är deras färgval och otroligt fina finish. Det är också ett drag som verkligen passar havsöringen i maj. Stor yvig gång och mycket sill-liknande fiskmönster och detta har havsöringen svårt att motstå. Tyvärr för min del är det mest horngädda som kommer upp, men snart har de passerat och kusten lugnar ner sig. Nu när det blir lite varmare i vattnet ska man inte vara rädd för att testa lite brunare nyanser. Ett lyckosamt tips som jag fått från guider på Gotland.[/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]Nu gäller det att samla motivation och satsa på den blanka och feta sommaröringen! [/FONT]


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

    http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X