Andreas och Adam har varit och fiskat igen!
Andreas berättar:
[FONT=Default Sans Serif]Adam och jag har varit ute igen.[/FONT]Andreas berättar:
[FONT=Default Sans Serif]Denna gången skulle vi förska med färna.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Efter ett långt och tråkigt möte på jobbet så drog vi iväg ut mot frennarp.
[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Vi slängde i lite flytbröd för att se om där var några färnor.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Men inte ett plask.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Efter en liten stund så tröttnade vi och började röra oss neråt och testade på några andra platser men fortfarande inget.
[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif][/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Vi bestämde oss för att försöka på lax i skafferiet istället.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Först ställde vi oss i tvåan och testade lite och jag grävde lite mask då jag trodde det fanns andra roliga fiskar där.
[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Då säger Adam till mig att vara tyst och kolla i vattnet. Precis intill kanten stod en lax och vilade.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Ryggfenan och stjärtfenan stack upp över vattnet. Vi försökte för skojjs skull se om den ville hugga på en mask eller två,[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]men den var helt ointresserad och simmade iväg efter en stund. Då gjorde vi det samma.
[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Vi förflyttade oss ner till andra sidan kraftverket och började med lite kastfluga.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Där var många laxar som hoppade men ingen som högg.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Efter ett tag så tröttnade jag och slängde ut ett bottenmete med mask istället[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]och Adam gjorde detsamma.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Det gav resultat.
[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Adam plockade snart upp en färna på 1.35kg strax följt av en brax på 1.6kg[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]jag tyckte att det var lite tråkigt att bara Adam fick men jag behövde inte vänta mycket längre.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Några snabba ryck och sen satt den där. Min första färna![/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Ingen stor men ändå.
[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]En liten stund senare hör man Adam muttra något surt.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Han har fått en ål på kroken. Men den lyckades kroka av sig själv när Adam inte ville ta i den.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Frammåt kvällen började det regna och alla laxfiskare på andra sidan drog sig hemmåt.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Men vi satt kvar en stund till. Jag fick ett tunggung på spöt och när jag vevat in satt där en lake i andra ändan.
[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]En liten rackare men ändå en fräck fisk.[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Vi avslutade det hela med två mörtar på Adams spö.
[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Dyblöta drog vi oss hemmåt i regnet.
[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Dagens resultat:[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Adam[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]1 Färna på 1.35kg[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]1 Braxen på 1.6kg[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]1 Ål[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]2 Mört
[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Andy[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]1 Färna[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]1 Lake[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Ny art för mig![/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Mvh[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]Andy[/FONT]
[FONT=Default Sans Serif]
[/FONT]
Totalt 64 poäng till Adam och 9 poäng till Andy!
Detta innebär inga förändringar i tabellen men Adam blir tredje person att komma över 1000 poäng i år.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)