Mangotsson: En natt i Linneasjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: En natt i Linneasjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: En natt i Linneasjön

Natten mellan onsdag och torsdag spenderade jag en natt i Linneasjön på samma plats jag hållit igång de senaste veckorna med en liten mäskningskampanj. Nu känner jag mig klar där och ska börja på någon annan plats i sjön, men först blir det lite fiske efter karparna i Rismåla Göl tillsammans med Magnus Wertwein natten mellan lördag och söndag.
    Så! Till fisket nu då. Direkt efter jobbet i onsdags packade jag bilen och satte av ner till sjön i det härliga vädret. Pär Slättengren var redan på plats vid Björken och jag satte mig som planerat på Hemmet. Efter ett klädombyte till mer passande mundering än jobbarkläder så började pillet med prylarna. Eftersom planen var klar sedan tidigare så gick allt snabbt och smidigt och snart var spöna ute och jag körde samma betesapproach som tidigare. Denna gången blev det dock en 15mm Dynamite Banana Nutcrunch toppat med en Mainline High Visual Pineapple dumbell Pop-Up på samtliga spön. Varför frångå något som fungerat bra?
    Mitt boende för natten kunde smidigt monteras upp och jag valde att använda ett parasoll med stormsidor som jag inhandlat för att använda på hemmaplan då det ofta blir många pass som bara varar ett dygn. Till min stora glädje så var det gott om plats till min stora säng under Trakker parasollet, detta var något jag oroat mig för men det var inga problem. Jag hade bara använt det en gång i vintras och då under ett dagspass då jag bara använde en stol. Jag kommer testa parasollet några gånger till och sedan skriva lite mer ingående om det.

När jag var klar med allt mitt plock så dök även Magnus W och Robin L upp för att fiska efter sjöns karpar, de satte sig nere vid bilbron och var snart igång de med. Deras första dygn blankade de tyvärr, men hi morse kunde Magnus lirka upp en spegelkarp runt 6 kilo och posera med den framför kameran.
    Mitt eget fiske inleddes med två snabba braxnar som verkade gilla mina PVA bagar vilket ledde till att jag slutade upp med dem. Sen blev det lugnt. Vid 3 tiden på natten hade jag ett drop back, på under sekunden droppade hangern till marken och då jag sov fattade jag knappt vad som hände. Efter ett jäkla vevande så kom jag ifatt fisken som komiskt nog ställt sig nästan framför fötterna på mig. En liten spegel runt 6 kilo håvades, krokades loss i vattnet och snart var ett nytt fräscht bete placerat i fiskeplatsen.
    Vid 5,30 tiden vaknar jag av ett ursinnigt skrik på samma spö som innan. Direkt när jag lyfter spöt så käns det att det är en tung fisk i andra änden. Tyvärr blir det inte mycket mer än så då jag känner hur kroken släpper sitt fäste och linan slaknar. Riktigt tråkigt! Jag skulle tippa att detta var ytterligare en gräskarp som fattat tycke för Banana Nutcrunch bullarna. Det kändes så och magkänslan säger det också, men, det är något jag aldrig får veta. Nytt bete och fram med frukost. Tyvärr händer inte mer under detta passet och vid 10 packar jag ihop för en stressig dag fylld med familjeaktiviteter.
    Nu får jag vänta tills på lördag innan jag och Magnus tar ett pass i Risse. Är redan laddad inför det!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar