Fiskelängtan: En trevlig dag vid Helgeå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskelängtan: En trevlig dag vid Helgeå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskelängtan: En trevlig dag vid Helgeå

Martin Marelius
    Jag åkte ner till Gustavsfors tillsammans med några vänner för att träffa andra bekanta och möta nya ansikten vid Helgeå där SSFK Södra Sveriges Flugfiskeklubb arrangerade flugfiskets dag. Ett trevligt arrangemang där man får fiska gratis i ån. Klubben informerar om flugfiske, kastteknik, utrustnig och saker man bör veta om fisket och fiskeflugor i allmänhet och även en djupdykning i åns vatten där man fångar insekter för att lära sej en del om vad fisken äter och vad man med flugbindning försöker immitera.
    Jari Maijala
    Martin, Lollo och Jari gick för att kolla in vad arrangörerna hade att erbjuda för att sedan roa sej med våran hobby som dom var där för, nämligen -flugfiske, medan jag var inbjuden att tillsammans med Sven Axelsson och Magnus Karlsson demonstrera hur vi binder flugor för flugfiske.

Här sitter jag i gott sällskap med en koncentrerad Magnus vid min sida mitt emot Sven som utan att jag överdriver binder Världens vackraste laxflugor. Stundtals var det "mycket prat och lite verkstad" Det blir lätt så bland alla glada människor.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Ulf "Brandis" Brandin Gnosjö

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar