ThePikeFather: Galet jäkla fiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Galet jäkla fiske.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Galet jäkla fiske.

Dagens fiske bjöd på något jag aldrig varit med om i den grad som det var idag. 24-25missade gäddor, kanske fler. På Blue Fox Buzzer missade jag ytterligare 5 gäddor.
    Nu tänker kanske ni att jag slarvade, och visst, kanske någon eller några av gångerna. Men jag var på alerten. Testade o fiska långsammare, snabbare, mothugg snabbare och avvakta en sek eller tre innan mothugg… ni hajjar grejen.
    Krokarna är nummer två, visst, alla mina krok är inte nyskick, men skarpa är de, så det kan banne mig inte vara det.
    Storlek på bete kan vara nummer tre. Men jag såg flera av gäddorna på nära håll, storleksmässigt var det inga problem.
    Det bete som missade flest var Andreés Bison i papegojfärg. Glatt iof med mycket hugg men galet frustrerande o missa så många fina. Det mesta kändes smått och mindre men jag hade två galet fina vid båten, en 5-7kg och en större, vågar inte tänka på längden på den och inte heller vikten. De jag fick upp var rätt smala, men vackra.
    Fick tillslut upp en gädda i alla fall på Bison, bild finns nedan.
    Vädret idag växlade mellan molnigt – regn – ösregn, inget att klaga på alls, jag stod med mitt kaffe och smörgås och njöt.

Dagens första kom på Buster Jerk II, testade mitt lätta spö och denna lilla kändes en hel del. Skoj!

På denna plats var det gäddbonanza, nästan alla missade hugg var här, när jag gick från Bison till SkinnyWolf missade jag första hugget sen fastnade denna. Skönt att det släppte.

Tillslut kom denna, dagens största på Totte-Jerk. Synd att gäddan var så smal.

87cm och 4,04kg. Den högg på TotteJerk.

Äntligen fick Bisonjäveln bekänna färg och ta upp en gädda.** *** Grym gång på Bison måste jag säga.

Avslutade med en massa missade hugg på Buzzern, men denna landade jag i alla fall. Gäddan formligen våldtog betet! Gäddorna var enormt aggressiva idag.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar