Andreas Holmström: Damen som kan tala till fiskar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Damen som kan tala till fiskar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Andreas Holmström: Damen som kan tala till fiskar

    Har varit i Kratte Masugn med jobbet ett par dagar. Självklart hade jag ett fiskespö med mig och hade packat jiggar för att söka efter abborre.
    Hade aldrig fiskat där innan och bara läst om att det var grunt och välväxt botten.
    Vid lunch så fick vi en timmes rast och jag tog mig ner till sjön som ligger alldeles intill. Hittade en vik som såg bra ut och började att kasta från land. Tog inte lång stund innan mitt första hugg. En riktigt fin abborre som lossnade en meter från land. Hade blivit ett nytt personbästa för mig på abborre så lätt besviken var jag.
    Eftersom jag senast fiskade i Gavleån med det här spöt, så hade jag en bit nylonlina längst ut på flätlinan och fäst jiggen med en rapalaknut.
    Fortsatte att kasta från samma plats och inte långt efter abborren så tyngs linan snabbt ner och lika snabbt är den av.
    Hade inte förväntat mig att en gädda skulle vara så sugen på min jigg, och i ett nafs så kapade den nylonlinan.

    Tog lärdom av detta medan jag vandrade tillbaka och fick dra min fiskehistoria för alla kollegor.
    Efter att vi slutat för dagen så följde ett gäng kollegor med mig till platsen jag fiskade från innan.
    En av dem var Åsa som genast visade att hon kan tala med fiskarna. Tog inte många kast innan hon landade en liten snipa intill mig. Ett sånt otroligt fiskelugn dessutom. Först när hon hade gäddan i sin hand så berättade hon att hon hade napp. Fanns ingen anledning att ropa hej fören fisken var landad tyckte hon iskallt.
    Jag fortsatte att kasta men de var inte min kväll då en till jigg gick förlorad till sjön.
    Åsa förflyttade sig lite och sa strax efter med en lugn röst. Nu har jag en till på om du vill knäppa kort.
    Det här visade sig vara en betydligt finare gädda som gav igen genom att bita Åsa i handen när kroken skulle loss. Efter det kunde hon tyvärr inte fortsätta briljera vid vattnet efter att ha släppt tillbaka sin utmanare.


    Idag när jag vaknade så blev det en snabb sväng ner till samma plats innan frukost. Den här gången fick en spinnare inleda fisket och tog inte lång stund innan en liten snipa nappade som blev min enda landade. Tog en bild för att visa upp lite av den vackra platsen som överraskade glatt med sitt fiske.
    Nu ska det laddas inför morgondagens tävling. Läs mer på http://www.gavlefiskredskap.se



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 741 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X