gavleoring: Älvkarleby | Sista öringpasset - nu väntar vi på laxen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Älvkarleby | Sista öringpasset - nu väntar vi på laxen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gavleoring: Älvkarleby | Sista öringpasset - nu väntar vi på laxen!

[FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana]
    Trodde jag skulle få en skaplig kväll vädermässigt men i bilen på väg [/FONT][FONT=Verdana]dit började det stänka och när jag klev ur bilen vid fiskekontoret så regnade det ihållande. Pelle var på plats vid fasta och jag bestämde mig för att ge det en chans. En vattenföring på 400+ gjorde att älven såg ut göra sig beredd för [/FONT][FONT=Verdana]de stora fiskarna, och det ska bli mycket spännande att se när första laxen landas![/FONT]
    [FONT=Verdana]
    [/FONT]
    [FONT=Verdana]
    [/FONT]
    [FONT=Verdana]

Vid fasta hände inte mycket, så vi for ner till Hunsen där PG, Molle och Cribba[/FONT]
    [FONT=Verdana]redan var på plats. Regnet tilltog under kvällen, och den enda som hade kontakt med[/FONT]
    [FONT=Verdana]fisk vad jag såg var Pelle, som hade en fisk runt måttet in till land innan den sprattlade [/FONT]
    [FONT=Verdana]loss. Cribba och Molle provade att fiska ute på rodden, men jag såg inte att de hade [/FONT]
    [FONT=Verdana]några kontakter med fisk från min plats på Hunsen. Detta blev mitt sista pass efter[/FONT]
    [FONT=Verdana]våröringen i älven, på söndag ska jag plocka fram flugspöt och köra lite tjärnfiske[/FONT]
    [FONT=Verdana]efter regnbåge. Flugbindning står även på Berggrens "att göra" lista![/FONT]
    [FONT=Verdana]
    [/FONT]
    [FONT=Verdana]Skitfiske på er/ Tony[/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 779 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 237 visningar