Mangotsson: Redo för en helg bakom spöna! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: Redo för en helg bakom spöna!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mangotsson: Redo för en helg bakom spöna!

    Äntligen är alla prylar packade och står klara att lastas in i bilen. En hel helg bakom spöna väntar och jag är ivrig att få njuta av att äntligen fiska igen. Jag hoppas att inte röksuget blir för stort när man väl sitter ute vid sjön, men jag tror att det ska gå bra. I värsta fall är det bara att riva ihop och åka hem. Då jag har anammat en nyttigare livsstil så blev det riktigt spännande att sätta ihop måltiderna för helgen. Nu är allt klart och efter några snabba timmar på jobbet bär det av direkt ner till sjön.
    Denna turen ska jag prova ett helt nytt bete för mig. Banana Nutcrunch från Dynamite baits. Jag tror verkligen på dem nu innan värmen kommer ordentligt i vattnet. Linneasjöns karpar älskade Top Banana från Solar och både tigernötter och jordnötter har varit vinnare där nere. De har fått smaka på 2,5 kilo av dessa smarriga 15 mm bullar under veckan och nu borde de vara sugna på mer. För att safa upp lite har jag med mig både Pop-Ups och dumbell Pop-Ups i doften High Visual Pineapple. Ett bete jag aldrig gått bet med, i mitt tycke den bästa pop-up som någonsin sett dagens ljus. Känns tryggt! Det blir även lite små PVA bagar med en pelletsblandning med en massa olika gott. Lite mindre blodwoorm pellets, The Cell pellets, Hemp Pellets och nån näve ur varje hink i källaren. Dessa ska hottas upp lite med Fossoil sen har de mitt fulla förtroende!
    Det verkar som att många kommer söka sig till Linneasjön under helgen, jag har mäskat platser åt tre andra fiskare och det ryktas om några till som ska ner. Luis Rasmussen har hotat med att komma ner på en stalkingrunda och jag vet hur det brukar sluta. Man sitter och funderar på varför man släpat med bivvy, säng, pod mm mm till sjön när det räcker med en hink, spö och håv…
    Det kommer bli en riktigt trevlig helg och jag hoppas det kommer upp en del fisk under helgen. Fisket har varit lite slow under våren och det är dags att det släpper lite nu. Det har varit mycket aktivitet under hela veckan på fisken så det känns riktigt lovande.
    Simma lugnt!


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 741 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X