SussisSymfoni: Lord of The Fly Hökensås, förmiddagen.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SussisSymfoni: Lord of The Fly Hökensås, förmiddagen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • SussisSymfoni: Lord of The Fly Hökensås, förmiddagen..

    Igår gick vi upp halv fem på morgonen för att förbereda kaffet som vi skulle ta med till tävlingen, äta frukost och sedan sätta oss i bilarna för att köra till Hökensås…
     

     
    Det var en strålande vacker morgon..
    Väl framme vid butiken i Hökensås strax efter klockan 07:00 var det redan fullt ös.
     

     
    Anscha hittade den perfekta kepsen och draglådan och det blev en hel del flams och fniss som vanligt när tre nyvakna, trötta Fjällor sätter igång. Kan lova att vi livade upp en och annan morgontrött fiskegubbe också!!
     
    Kvällen innan så kom ju Ingrid, Anscha och Björne till mig för att spendera natten här så vi satt uppe och pratade igenom både det ena och andra under intag av grillad mat och god dryck..
     

     
    Björne lämnade lite blygsamt över en liten present till mig och paketet innehöll en spargris, passar ju perfekt då det krävs en hel del sparande framöver till alla fiskeresor som ska göras..
     
    Men även att vi kom i säng skapligt tidigt kvällen innan så kändes det att man hade fått en aningens för lite sömn, kan bara säga att när väl Lord of The Fly startade så försvann allt vad trötthet hette!
     

     
    Startlistorna hängde på plats i vindskyddet vid Kvigsjön, där vi skulle hålla till hela dagen.
     
    Av oss tre var det Anscha som var först ut i Heat A, hon fick en plats där vinden piskade på, tallarna stod tätt bakom så det var inte alls lätt för henne att få ut flugan.
     

     
    Men hon kämpade på alla de 20 minuter som heaten har på sig att ta upp fisk. De fem första till att håva fisk går vidare till semifinal.
     

     
    Andreas Åberg visade direkt sin skicklighet med att vara först ut att håva fisk.
     

     
    Magnus Hammarström var inte heller sen på att dra fisk.
     

     
    Allt medans Ingrid, jag och alla andra stod och tittade på..
     
    Sedan var det Ingrids tur att fiska i heat B.
     

     
    Plats nr 3 som Ingrid fick visade sig vara den där platsen där ingen fisk ville vara vid, eller hugga..
     

     
    Snygga vadarjockor!! Alla smälter in i naturens färger på var sitt sätt!!
    Nä, nu svävade jag iväg lite för en stund.. För att återgå till tävlingen så gick det inget vidare för Anscha och Ingrid, ingen landad fisk på den 20 minutrana de hade på sig så när det väl var min tur i Heat C satte de press på mig!!
     

     
    Jag knatade ut till min lottade plats, nr 8. Här hade vinden legat på hela morgonen och dessutom var detta skuggsidan.. Perfekt!! Tänkte jag.. Kan också säga att jag var oerhört glad att jag var klok nog att ta med vadarna då det var rejält sankt och blött på en del ställen runt kvigsjön, så även här på denna plats som var förlagd på ett gungfly. Det rådde tystnad kring sjön innan startsignalen så jag kunde inte låta bli att tjoa “ Anscha! Jag är kissenödig!! “ bara för att lätta upp stämningen lite.. hahaha..
     
    Så gick då signalen..
     

     
    Robert var en hejare på att sköta signaltutan som till en början var lite trött men som ljöd mer och mer under dagens lopp..
     
    Jag la ut några kast, inget hände..
    Men rätt var det var så kände jag ett litet nafs i flugan, men inget krokat. Så jag la ut flugan lite längre, lät den sjunka lite mer och sen ta hem lite snabbare och då satt fisken där!
     

     
    Allt medan Anscha fotade och hejade från andra sidan kvigsjön.. Ja, jag vart nummer 3 i mitt heat på att landa fisk och där med vidare till semifinal!!
     
    I grundomgångarna gällde det att håva fisken så snabbt som möjligt så jag pressade mitt spö och tafs ordentligt och som tur var höll allt!! Fiskarna som krokades skulle återutsättas, så vida de inte var skadade förstås och detta gör ju att det blir svårare och svårare att kroka fiskar under dagens lopp..
     
     
     
    Vid lunchtid tog jag och Anscha en tripp in till semesterbyn för att uppsöka toalett och besöka minimässan, bilden ovan är dock på Stefans fina husbil där motorhuven fått en fin dekoration!!
     
    Mer om vad som hände under dagen och fler bilder kommer i nästa inlägg.. Nu måste jag lämna datorn för en stund då jobbet i trädgården kallar…



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT=Book Antiqua]Fiskande Fjälla [/FONT]
    http://www.fisheco.se/blogg/sussissymfoni/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X