parabellum: 120501 – 2:a Plats och årsbästa!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120501 – 2:a Plats och årsbästa!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • parabellum: 120501 – 2:a Plats och årsbästa!!!

    Så var det då dags igen för den årliga fisketävlingen, en tävling som förr varit en ren C&K tävling men som nu är mer av en mix. Mer om detta sen.
    Efter sjösättning och genomgång av reglerna så rodde vi ut strax efter 09 och på första ankringen hade vi kontakt med fisk där jag tappar en precis vid båten innan Anders lyckas landa dagens första. Runt 2,5 kg så den fick simma tillbaka igen. Efter detta har vi ytterligare kontakt med fisk men sen dör det mer eller mindre ut. Kanske för att vinden ökade upp till 12 m/s i byarna och att vattnet var rejält grumligt redan. Vi nötte på längs olika kanter innan vi slutligen ankrade upp i närheten av båtplatsen för att testa det sista för dagen. Efter* ett par kast krokar Anders dagens andra fisk som vägs in på 3,5kg. Först tänkte vi släppa i den men sen när det bara var en invägd fisk så säckade vi den till invägningen. Denna arma gädda som utlekt tyngde vågen till 3,5 kg skulle generera 2:a plats till Anders* 2012 års tävling. Vid återsläppet var det en del undrande blickar vid båtplatsen…kan man sätta tillbaka en gädda?! varför det?
    För att summera tävlingen så vann en gädda på 5,03kg, tyvärr bonkades gäddan och det är jävligt synd på ett fint vatten som just nu inte levererar det där extra. Trots regler om längd och vikt för att sätta tillbaka fisk så följ inte detta vilket är oerhört synd. Nästa år kommer förmodligen vi på predatorfiske få chansen att genomföra tävlingen och då ska reglerna ändras. Mer om detta i ett annat inlägg!
    Grattis Anders till 2:a platsen!
    Efter tävling körde vi förbi ett annat vatten på vägen hem för att testa ett ställe som tidigare levererat stor fisk. När vi kom ner till vattnet ser det rätt hett ut och redan på andra kastet ser jag en enorm plog komma farandes mot min mcTail, PANG, sa det bara och jag satte bra press direkt på en riktigt fin fisk. Lite strul med bromsen gjorde mig lite nervös men när den väl var ok så gjordes inga misstag. Anders hjälpte mig landa fisken och sa direkt att detta är en TIA!!! Ut med vågnätet och ut med krokarna! Nu var det nervöst, men den tryckte bara ner vågen till 9,7kg trots sin fina längd på 110cm. Ingen TIA men ett nytt årsbästa för mig och en riktigt fin gädda som åter simmar i våra fiskevatten. På återseende!!’

    Summering 2012
    Anders: 57
    Martin: 86 (Blekinge 40)
    Emil: 1
    Totalt: 144


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X