Andreas Holmström: På jakt efter gös i Gavleån - Del 4, Suomela visade vägen till för - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: På jakt efter gös i Gavleån - Del 4, Suomela visade vägen till för

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Andreas Holmström: På jakt efter gös i Gavleån - Del 4, Suomela visade vägen till för

    Idag satte jag press på Tommy Suomela. Han utlovade en nästan på garanti till fisk i Gavleån idag.
    Vi bestämde oss för att mötas 14.30 vid ån. En halvtimme senare kom Tommy ner och jag var fortfarande fisklös. Han gjorde då i ordning en jigg och tog bort min tafs och bytte ut mot ca 40 cm nylonlina som var samknöts med min nylonlina.
    Sedan satte vi igång och började fiska och Tommy förklarade för mig hur han brukar göra. På sitt andra kast landade han sin första gös.
    Tommy poserar inspirerad av Robert "Nyttfiske" Jonsson. Uppskattade vikten till ca 5kg
    Sedan fortsatte fisket och fiskgarantin var klar om man nu ska bortse från mig.
    Det högg på bra och Tommy hann landa någon till gös inom kort tid. Jag hade omkring 3-4 bom innan det satt. Min första gös ur Gavleån var ett faktum, om än en bebis. Självklart var det tvunget att dokumenteras på bild.
    Första gösen från Gavlån. Tog på en moddad Savege Gear jigg.
    Sedan fortsatte vi fiskandet och Tommy drog upp gös efter gös. Han fick även ett par abborrar däremellan.
    Mitt i allt så sticker en säl upp huvudet framför oss och simmar vidare in mot stan. Efter en stund så fick jag ytterligare en gös på min krok samtidigt som Tommy hade en på väg upp. Skönt att inte bara få en tänkte jag då, och vevade nöjt in dagens andra. Vi fortsatte i samma stil. Tommy hade hugg vart annat kast kändes det som medan jag hade det lite lugnare. Nästa fisk på tur var en fin abborre för mig, och kastet efter så blev det en till gös. Slutresultatet blev 4 gösar och en abborre för mig. Tommy fick 11 gösar, 2 abborrar och en sutare. Alla fiskar fick simma vidare och lever lyckliga till nästa gång de behöver syna ytan.



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X