ThePikeFather: Fiskesnack förbrödrar. En lyckad fiskedag! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Fiskesnack förbrödrar. En lyckad fiskedag!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Fiskesnack förbrödrar. En lyckad fiskedag!

Idag hade jag bestämt träff med KaggeBagge från Fiskesnack. Vi skulle setts häromveckan i min “hemsjö”, men då fick han ändrade planer på hemmaplan, så vi sköt på det.
    Häromdagen fick jag PM, och en inbjudan till hans hemnejder i närheten av Drevviken. Trevligt!
    06:03 drog alarmet igång hemma hos ThePikeFather. Kaffekokaren var laddad sedan igår, så jag var väl förberedd. 1L fresh colombian kaffe, rätt ner i termosen. Sen packades det ner chokladkaka alá helnöt, Ballerinakakor (som vi visserligen inte åt av).
    Fyllde på bilen med 3,5ton beten, håv, räddningsväst, spön, och lite annat smått och gott. Sen begav jag mig av på en liten tur genom Stockholm. Jag ska ärligt säga att jag var aningens nervös, tog körkort i februari. Men jag körde baske mig som en drillat taxichafför. Inte en miss och kom direkt till Baggens högborg. Packade in honom i bilen och drog ner till båten. Sen blev det the BaggeTour på Drevviken. Baggen hade friserat ihop små finfina frallor med det stekta ägget, skinkan och en liten skiva ost. Mycket gott när hungern föll på under dagen.
    Mr Bagge har god smak för beten, de drag han har skulle jag kunna köpt själv. Det säger endel.

Man vet att man kommer få en bra dag när ens beten har gått i samma klass.
    Drevviken för mig blev en jäkla flopp, ett JÄVLA hugg på BlueFoxBuzzer, som inte alls ville komma upp och hälsa på i båten.
    Jäklarns vad fint det var dock runt och kring Drevviken, såg dryga 30-talet övergivna båtar. De flesta båtarna verkade ha legat dränkta en längre tid, endel hade börjat bli ett med vattnet och vassen.

En av de mest välbehållna båtarna vi såg. (Säkert någon båt som körts i någon Drive by, man vet ju hur det är i Drevvikenhoodsen).
    Missade att få med precis innan jag började spela in. Kagge, – Den e något stort, det e något stort!
    Hehe, resten finns på film. Fantastisk skoj, vi byggde upp värsta spänningen, och upp kommer en bättre snipa. Fantastiskt skoj!
    Filmen beskriver även hur trevligt och lättsamt vi hade hela dagen.

Baggen visar stolt upp sin stoooora gädda.

Bra storlek. Det var enbart smått som kom upp idag. Men fisk är fisk.

Måste även lägga upp denna, påminner och lägenhets komplex på typ Teneriffa, Mallorca motsvarande. Oväntat längs Drevviken kanske?

Utsikt.
    Vi 7snåret började vi runda av. Rätt möra efter att ha nött en hel dag.
    Idag blev jag besegrad, jag nollade. KaggeBagge drog tillslut 5. Alla dragna på Kopyto 6″s i färgerna gul/svart/röd?! Tacksamt med Stingerkrok, tror 3 av 5 enbart satt med den. Så det blir nästa inköp för mig, fler relaxjiggar.
    Tack snälla KaggeBagge, du är en godhjärtat, skojfrisk, enkel, trevlig och vänlig person!
    Även skönt att jag fick träffa din KaggeBagga också, så hon känner sig trygg när vi ska ut nästa gång.
    ThePikeFather – KaggeBagge
    0-1

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Verkar varit en riktigt trevlig tur och nästa gång... då jäklar
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Haha ni verkar vara 2 riktigt sköna killar!

Har ni fiskat något i Drevviken efter denna dag?

Jag är själv på jakt efter en liten båt som jag får in i bilen, så jag kan backa ner på stranden i drevviken och bara sjösätta ;D

Fiskade några kast imorse innan jobbet från en allmän brygga där, otroligt fin morgon! Dock inte ett hugg..

Kommentera

Mr Direktör: Det är mer Baggen som har koll på Drevviken. Vi har inte fiskat mer efter denna tur, men det kommer!
        Kör någon lättviktare i Alu, eller ska du ha in båten i bilen? Inte på, eller efter på trailer då?
        Lättast e nog Oskwig330 på 38kg. Blir nog inte lättare än så.!?
        Kika på denna också, Alumacraft, har precis börjat säljas i Sverige. Lycka till!
        http://thepikefather.wordpress.com/2...alumacraft-14/

Kommentera

Förstår att du fick känslan av att vara på medelhavet när du såg Gudöterrassen!

Ja tanken är att den ska komma in i bilen ..
          Arbetar som snickare och kör skapligt fet bil, smidigt att bara skjutsa in i skåpet =)

Men om man ska ha den kvarliggandes i Drevviken så blir det till att den är så ful som den bara kan bli Så den inte blir snodd!

Tyvärr så stjäls det båtar på löpande band i Drevan :/

Tack för dina båttips!

Kommentera

Jag har faktiskt aldrig sett så många "övergivna" båtar på ett o samma ställe som i Drevviken.
            Lycka till med båtköp!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
            12 svar
            3 803 visningar
            3 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
            87 svar
            6 263 visningar