ThePikeFather: Dagens bete. 26/4-12 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Dagens bete. 26/4-12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ThePikeFather: Dagens bete. 26/4-12

    Idag är det dags för ett riktigt skoj bete. Denna gobit bör gemene fiskare ha i sin lilla fiskelåda.
    Betet kommer från Blue Fox och heter Buzzer. Jag använder det som ytbete, och tackvare krokarnas placering och vasskydd på betet så kan man praktiskt taget larma in draget i den tjockaste av vassar. Buzzer är långsamt sjunkande så det går att veva det under ytan också. Då drar propellern till sig uppmärksamhet och även vevstop är grymt.
    Jag fiskar hem betet i lagom tempo, och har ofta spötoppen riktad rätt högt. Med lagom tempo menar jag att man vill ju få propellern att ligga precis vid ytan och stänka vatten. Så lagom är när DU känner och ser att du lyckats med det. Sen är det bara att vänta på hugg.
    En liten skillnad med ytbete är att när du ser hugget, håll dig lugn!! Vänta istället tills du känner hugget, då gör du mothugg. Jag glömde det i början, mothugget kom naturligt direkt, men man missar de flesta gäddorna om man är för ivrig.
    Ett riktig skoj bete där man ofta får helt sinnes glada gäddhuggsupplevelser!
    Priset ligger på ca: 70-90:-, och väger 20gr. Trots låga vikten och formen är det rätt enkelt att få till hyfsat långa kast och placera betet där man vill ha det.











    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X