Fjallfoto.se: 2012-04-23 - 15 timmars idpimpel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fjallfoto.se: 2012-04-23 - 15 timmars idpimpel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fjallfoto.se: 2012-04-23 - 15 timmars idpimpel

När väckarklockan ringde kl 04:25 kändes Makkes val för dagen helt rätt, att kliva upp före fan och bege sig ut på isen bara måste ju vara rätt väg för att få en stor id. Väl på plats utanför Strömbäck så vandrade vi ut i dimman klockan 6 och konstigt nog var vi först ut på isen. När en havsörn passerade oss på kanske 30 meters håll så släppte jag ner min nya fina mormyska i hålet, samtidigt som Makke höll på att grisa omkring med sitt mäsk drog jag upp den första stormörten för dagen. Perfekt med lite agn till kommande gäddfiske. Drygt 10 minuter senare så kunde jag räkna in dagens första id, vilken kanondag detta skulle bli tänkte jag samtidigt som jag började drömma om alla idar jag skulle kunna fotografera idag. Sen fick jag en liten mört, och efter det en ännu mindre mört och sen blev det 128 st andra mörtar innan vi tillslut fick besök på isen. Först anslöt Patrik Stenroth för att dra några mörtar, sedan fick vi besök av Henrik Jonsson och tillslut så anslöt mannen som vi väntat på sedan 06:00. Pizzamannen Simon kom med lunchen för dagen, efter att den var intagen så återfick man lite energi. Simon passade på att lägga ut ett gäddmete och en liten stund senare fick han en gädda som gjorde skäl för hans smeknamn. Slangen! Ungefär 12 timmar efter att jag fångat den första iden för dagen så passade nästa fisk på att besöka vårt swim. Jag passade på att dra en riktig fetmört, 0,38 kg och den tänkte jag att en gädda på minst 2 kg skall få smaka på under året. Ytterligare en timme senare fick även Makke idbesök i sitt hål. Dryga 2,2 kg fick bli den största fisken för dagen innan vi gav oss just innan 21-tiden på kvällen efter ett krävande 15-timmars fiskepass. Dagens reflektion: Vad håller man egentligen på med? 15 timmar på isen med resultatet en id och ett bränt ansikte. Herren som kom förbi oss under förmiddagen och frågade hur abborrfisket gick kanske inte hade så fel. När vi svarade att vi fiskade id så frågade han varför. För att ta upp dem, ta en bild och sen släppa tillbaka dem igen svarade vi. Då undrade han om vi hade sökt hjälp för det.....

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar