gavleoring: Älvkarleby | Fin kaliber på älvens öringar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Älvkarleby | Fin kaliber på älvens öringar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • gavleoring: Älvkarleby | Fin kaliber på älvens öringar


    [FONT=Verdana]Kom ner till älven strax efter 4 den här eftemiddagen, fortfarande kyligt i luften
    men skapligt väder för öringfiske. Vattnet gick upp och ner idag så man nästan
    blev sjösjuk på land, trist! Jag hade Calle Björk med mig, han skulle flugfiska
    och startade vid fasta. Jag gick direkt över till Korallens nedre del som brukar vara [/FONT]


    [FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana]rätt okey när vattenföringen ligger runt 200 kubik eller mindre.
    Fiskade där en bra stund och fick sällskap av Nicke Mattsson, men vi lyckades dåligt! Efter några timmars nötande så steg vattnet så mycket att fisket från platsen vi befann oss på gick bara inte!

    Vi gick över till fasta fisket igen, men det tog inte lång stund innan vattnet sjönk på nytt! Så kvällen avslutade vi nere på Korallen, jag hade en snabb känning av vad jag tror var fisk under kvällen, även PG som kom ner till oss hade haft en firre på nere vid Notöspetsen, [/FONT][FONT=Verdana]samt hade ett hugg nere på -
    Johan tog en öring på Korallens spets, grattis!
    Korallen men ingen firre fick syna land idag!

    Vi sa skämtsamt att det kanske vore bra att börja ha krok på grejorna, tyvärr är
    det väl så att när man inte tror på det man gör så händer inget heller. Man fiskar
    oinspirerat, och har svårt att tänka "utanför boxen"! Jag är i alla fall i det stadiet
    just nu, men skam den som ger sig! Älven har under dagen släppt ifrån sig flera
    fina fiskar, två över 5 kilo samt en på 4,5 (Roger Nilsson) samt ett par 4 kilosfiskar!
    Så fisk finns det i älven, 22 öringar inskrivna och av dessa återsattes 1 idag.
    Nu blir det till att slicka såren och ta nya tag på söndag!

    Till dess/ skitfiske på er!

    Tony[/FONT]



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X