Idag har jag varit hemma ifrån skolan pga av migrän. Men framåt klockan 13.00 så började jag att må lite bättre. Då vart det raka vägen ner till älven för att jag lite silver. Direkt när jag kom fram efter att ha tacklat spöt, så såg jag två stycken som var upp och visade sig alldeles intill mig. Just nu så körde jag med bombarda och fluga, jag började att kasta där fiskarna hade vakat. Det tog inte länge innan det drog till rejälv i spöt, men sedan var det bara borta. Jag provade några kast till innan jag tänkte byta till drag.
Nu när draget var på plats så kastade jag ut på samma ställe. Mitt i vevstoppet så small det till! Jag känner direkt att det är en "Fin" fisk. När den kommer närmare och ska in under bryggan där jag stod så såg jag att den vägde minst tre kilo. In under rep och skit skulle den också, så mitt spö fick följa efter. När den väl var borta från allt skit så började jag att gå in mot land. När den äntligen kom in efter en tio minuters fight så vägde den hela 3.5 kg! Jag såg direkt att det var en så kallad "Omblänkare" alltså en fisk som har stått inne hela vintern och blänkt om sig.
Nu när draget var på plats så kastade jag ut på samma ställe. Mitt i vevstoppet så small det till! Jag känner direkt att det är en "Fin" fisk. När den kommer närmare och ska in under bryggan där jag stod så såg jag att den vägde minst tre kilo. In under rep och skit skulle den också, så mitt spö fick följa efter. När den väl var borta från allt skit så började jag att gå in mot land. När den äntligen kom in efter en tio minuters fight så vägde den hela 3.5 kg! Jag såg direkt att det var en så kallad "Omblänkare" alltså en fisk som har stått inne hela vintern och blänkt om sig.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)