parabellum: 120414 Havsöringsträff - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120414 Havsöringsträff

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 120414 Havsöringsträff

0800 var det då dags för den första men förmodligen inte sista havsöringsträffen med detta gänget, eller för den delen vilken fisketräff som helst.
    Initiativet kom från Fredrik som frågade mig om det skulle vara av intresse med en träff. Absolut! En blandad skara av vänner och arbetskamrater möttes upp på Sibbarps parkering klockan 08 denna lördagsmorgon med målet inställt på blanka topptrimmade havsöringar och enligt Fredrik så var det nästintill perfekta förhållanden. Smolket i bägaren var väl då att det under natten varit ner mot nollan på kvicksilvret.
    Snabbt styrdes regler upp och ”anmälningsavgift” samlades in, därefter vadade alla ut i vattnet och fyllde viken till många morgonflanörers nyfikenhet. Kristallklart vatten och en utdöende vind gjorde det helt omöjligt och HÖ var som bortflugen och vid 11-tiden flyttade vi alla till brofästet där vi grillade korv innan vi fortsatte ned mot Klagshamnsbukten. Efter ytterligare några timmar och inte ett pet i grejerna, inte en följare och inga bytesdjur till HÖ så bestämde Tim, Erika och jag för att dra vidare och testa ett ställe i närheten som varit produktivt tidigare i vår.
    Väl på plats har jag en följare på första kastet, liten men dock en HÖ!! Vi sprider ut oss och Tim har ett hugg på sina grejer innan jag själv upplever någon form av huggperiod. Har hugg nästan kast efter kast men jag lyckas inte kroka någon fisk. Min tanke är att den glidande upphängaren gör det svårt att få till ett distinkt mothugg men det kommer jag väl aldrig få veta. Lyckas dock kroka en fisk och får stå med spöböj några sekunder innan den kliver av igen.
    1600 är det prisutdelning på Sibbarp och det som skulle vara en fiskebonanza blev en fiskelös havsöringsträff men någonstans är ju detta tjusningen med fisket. Hur som helst så var det ett mycket trevligt initiativ som jag gärna gör om oavsett om det är havsöring eller någon annan fisk vi ska jaga efter.
    Eftersom vinnarfisken uteblev var det lotten som fick avgöra och här är ”segerpallen”.

1:a pris: Flugask med sydkustens flugor
    2:a pris: Prenumeration på flugfisk för alla
    3:e pris: Ståltvål

TACK FREDRIK för ett mycket trevligt initiativ och nästa gång tar vi dem!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar