Fiskeligan Haze: Piggvar!! :D och skamskäddor... :( - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeligan Haze: Piggvar!! :D och skamskäddor... :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskeligan Haze: Piggvar!! :D och skamskäddor... :(

    Igår var Adam och Andreas ute på nya äventyr i Halmstad, denna gången var det plattfiskfiske som stod på schemat och främst var siktet inställt på slätvar och piggvar! Andreas skriver:


    [FONT=Default Sans Serif]Jag och Adam har varit ute igen.[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Den här gången blev det ett långpass ute i tjuvahålan.[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Vi började med att slänga ut varsitt bottenmete med räka och sill för att sedan försöka ta några öringar med fluga.[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Men det tog inte lång tid innan vi fick napp på våra meten.[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Första fisken jag fick upp var en fin liten skrubba.[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Strax därefter tog Adam en sandskädda. Lite besviket slängde han i sitt mete igen. Han ville ha en pigg eller slätvar.[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Men ack nej, dom var mina.[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Efter ett ordentligt ryck så fick jag upp min första piggvar. 180gram, 22cm[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Och inte långt därefter min första sandskädda och fler skulle det bli.[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Långt om länge så kände Adam något annat på krogen.[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]En liten rötsimpa satt på kroken.[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Det blev även några intressanta större hugg, dessvärre fick vi aldrig reda på vad det var då vi båda tappade det.[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif] [/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Sammanställningen blev:[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif] [/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Andy: 16 sandskäddor, 1 skrubba och 1 piggvar[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]Adam: 16: sandskäddor och 1 rötsimpa[/FONT]
    [FONT=Default Sans Serif]
    [/FONT]


    Detta gav Andreas 44 poäng och Adam 37 poäng.


    Med endast 20 poäng ner till Andreas och en Adam som bara drar ifrån mer och mer i ledningen så kände jag mig tvungen att köra ner mot Halmstad och försöka på min första piggvar!


    Hade bara ett par timmar på mig att fiska då jag skulle hämta ut nya sommardäck hos kusin Lasse men det nappade direkt!


    Det var dock ingen piggvar utan en sandskädda AKA skamskädda..


    Sandskädda efter sandskädda landades trots att jag varierade fisket.


    Men så satt det något bättre i andra änden av linan plötsligt!

    En skubbskädda av fin storlek hade fattat tycke för min räka. 0,45kg vägde den.




    Efter ca: 2,5 timmars fiske så kunde jag sammanfatta fisket med 45 sandskäddor och 5 skrubbskäddor.


    Det var oavbrutet nappande och hade jag inte haft ett pressat tidsschema hade det förmodligen blivit mycket mer fisk men jag är nöjd trots utebliven piggvar. 118 poäng till mig ger dessutom lite andrum ner till Andy och häng på Adam.


    /Hasse






    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X