parabellum: 120412 Äntligen blev det fiske igen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120412 Äntligen blev det fiske igen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • parabellum: 120412 Äntligen blev det fiske igen

    Äntligen var det dags igen att blöta grejerna. Kom iväg hyfsat tidigt och efter vissa ärenden kunde jag glida ut på en helt spegelblank sjö. Inte helt lovande men redan på första kastet har jag kontakt med fisk, likadant på andra kastet men jag lyckas inte kroka dem. Har egentligen bara några strökontakter fram till lunch men sen blir det mer fart på gäddorna. Lite mer vind och sol är det som gör susen. Gör ett par drifter längs några områden med mycket gräs på botten och där står dem. Landar några gäddor där den största ligger kring 3,5 kg.
    Betet för dagen är en McTail Finmört med en riktigt ful shadjigg som tail, men den dominerar helt. Långsamt invevad med lite twistar.
    Efter en kopp kaffe så går det äntligen på en större fisk, ett stenhårt hugg som överraskar mig något men jag får direkt kontroll på fisken och den glider in fint i håven. Avkrokning och därefter fotografering och vägning. Inte helt när man är själv så jag måste nog införskaffa en hållare till kameran.

    Efter ett tag så ansluter Anders och vi ska fiska två timmar innan jag själv ska iväg på annat. På första driften är det rätt dött med bara vars en kontakt men på andra driften hittar vi mer rätt och det är missade hugg, följare men bara en krokad fisk. Vi driver in mer mot lite växlighet för att göra några sista kast innan jag ska ge upp för dagen. Vi missar återigen några fiskar innan jag får ett försiktigt hugg och det känns sådär snipigt i grejerna men när gäddan närmar sig båten ser vi att det är en fin fisk. Den har fullkomligt slukat mcTailen så efter lite strul med att få ut krokarna blir det ett snabbt foto innan den får simma tillbaka igen. Ovägd men en fin fisk på 95cm.


    Alla fiskar var utlekta men de känns fortfarande något koncentrerade i sjön. Rött verkade vara färgen för dagen eller så var det bara den fula shad-tailen på finmörten som gjorde susen. Jag landade åtta av mina nio gäddor på detta bete.
    Summering 2012
    Anders: 48
    Martin: 44
    Emil: 1
    Totalt: 93


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X