SussisSymfoni: Safari och harr! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SussisSymfoni: Safari och harr!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • SussisSymfoni: Safari och harr!

    I morse när jag klev ur sängen vid 7 snåret så bjöd sovrumsfönstret i stugan på denna utsikt!
     

     
    Det gjorde inte alls ont att se solen stråla!
     

     
    Jon-Olof skötte skoterguidningen med bravur även denna dag och vi stannade till och tittade på viltspår i nysnön. Såg ett spår som såg ut som lo eller järv..
    Sen såg vi älgspår och även livs levande älgar, kutandes i skogsbrynet.. Här är älgarna några kilo större än hemma kan jag lova!
    Det mäktigaste var när han stannade skotern och vi fick se nallespår!
     

     
    och här har lilla björnen vankat fram..
     

     
    Här är skoterföljet: pappa, Nåte, Klas och i sista skotern sitter Jon-Olofs faster Margareta och hennes man Ulf..
     

     
    En gång fick vi kliva av skotern och koppla loss släden så att Jon-Olof kunde ta sin skoter och reka föret utan oss som belastning.. och som tur var hittade han en lämplig väg fram till fiskevattnet. Tur att man har en säker förare och guide med sig!
     

     
    Vid sjön där vi fiskade idag fanns gamla fina bodar och jag tog såklart en massa bilder men för att ni inte ska tröttna på bilder så publicera jag inte allt här..
     

     
    Jon-Olof fick napp, ett par fina abborrar och jag kunde såklart inte låta bli att ta lite bilder på dem, fast inga “vanliga” fiskebilder denna gång!
     

     
    Kul när kreativiteten sätter igång igen!!
     

     
    Jag lyckades landa en fin harr, för första gången på pimpel!!! Åh hej va nervöst det var innan jag fick upp den ur hålet, trodde bestämt att linan skulle gå av eftersom jag körde med en liten mormyska och tunn lina.. Pappa hade tappat en stor harr strax innan, tack vare att linan gick av..
     

     
    och naturligtvis blev det en hel del bilder även här så nu blir det harrbilder så det förslår!!
     

     
    Fin eller hur!!
     

     
    Skitfiskearmbandet är kanon att ha som referens framöver, vid kommande fisketurer!!
     

     
    Vacker fjäll kanske man skulle göra en photo wall av… eller tapet, av bilden såklart och inte fjällen!!
     

     
    Men det tog inte lång stund innan Jon-Olof kikpimplade och lyckades kroka en större harr.. En som vägde 0,9 kg! Ohyfsat tycker jag!! Min vägde “bara” 0,62 kg!! Skämt och sido, det var en otroligt trevlig dag och solen sken fram till 14-tiden då var det dags för väderomslag och snöfall..
     

     
    Efter J-O´s framgång med kikpimpel så provade vi alla att slänga oss raklånga på isen och glo ner i hålen.. Riktigt kul att se botten och hur lite man egentligen behöver röra linan för att blänket eller mormyskan ska få liv. Lite äggskal som släpps i hålet och sjunker till botten gör det lättare att se fisken och få koll på vart botten är.
     

     
    Vi åkte iland och gjorde upp en brasa och av J-O fick vi en surprice att värma på elden!
     

     
    Taccoköttfärs i pitabröd, med sallad, var inte helt fel!! Kommer absolut att prövas fler gånger framöver!!
     

     
    Och som avslutningsvis gott kokekaffe! och så lite annat “pimpel” men det ska jag inte orda om idag för då får ni spelet på mig!!
     
    Som sagt, trivs oerhört bra här uppe och sa tidigare att nästa år blir det ingen resa hit för mig men redan nu ångrar jag att jag sa det.. Vill så gärna hit igen och så här års är det inte helt fel med en veckas alpluft, äventyr och semester!



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT=Book Antiqua]Fiskande Fjälla [/FONT]
    http://www.fisheco.se/blogg/sussissymfoni/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X