tintin_jkpg: Vårat kära Rocksjön är invaderat av Bäver - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tintin_jkpg: Vårat kära Rocksjön är invaderat av Bäver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • tintin_jkpg: Vårat kära Rocksjön är invaderat av Bäver





    Det blev några korta fisketurer under helgen, fångad fisk var det ont om dock.
    Martin och jag satt en timme med död löja liggandes på bottnen, solen sjönk bakom träden och det
    blev till slut extremt kallt. Inte tillstymmelse till napp heller så vi gav upp när vi ändå hade dagsljus.



    En city-fisketur i Jönköping kan bjuda på mycket. Rocskjön har allt från badstränder, våtmark, enorma
    områden med hög svajande vass och ett promenadstråk runt alltihop. Det är en väldigt fin runda som
    du borde ta dig tid att gå ifall du har tid och ork. Djurlivet är jättefint. Många olika fågelarter, Smålands landskapsdjur Utter, Bäver som du ser har tuggat i ett träd på de första bilderna ovanför. En vit Mink såg jag förra sommaren. Och så alla fiskarter så klart.

    Jag hoppas verkligen att det blir väder och tid för fiske snart, och att jag får någon fisk att lägga upp bilder
    på. Jag gör mitt bästa, mer än så är svårt att göra.


    En svan studsade iväg på ytan i ett försök att lyfta, till slut gick det vägen


    Dagens enda levande djur i närheten av mig var en efterhängsen Gräsand.
    När jag skulle gå så kastade jag ut den döda Löjan vilket gjorde gräsanden glad.



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X