Larmet ringde klockan 04:00 i morse. Trött Sussi släpar sig ur sängen, hittar bara en strumpa och har knappt ledsyn till att leta upp den andra. Snubblar ut i köket över en nyvaken katt och ångrar att jag inte förberedde kaffebryggaren kvällen innan. Försöker måtta kaffepulvret i filtret men tror det mesta hamnar utanför. Pimplar sumpkaffe och plockar ihop de sista pinalerna innan resesällskapet kommer och plockar upp mig. De kommer för tidigt, hela tjugo minuter och står och trajar i min hall medan jag letar strumpa, slurpar kaffe och borstar tänderna i all hast.. In med packningen och iväg mot Högvålen i en Opel vivaro buss.
Hemma i Nässjö var det snö men efter några mil vart det barmark. Innan Lesjöfors stannade vi för en bensträckare och här sjöng isen.
Ett stopp till i Mora och jag fotade via bildrutan när vi åkte över Österdalälven.
I Älvdalen kör man med påskgranar! Sitter nu här i skrivande stund, i gatuköket och inväntar lunch innan färden går vidare..
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Hemma i Nässjö var det snö men efter några mil vart det barmark. Innan Lesjöfors stannade vi för en bensträckare och här sjöng isen.
Ett stopp till i Mora och jag fotade via bildrutan när vi åkte över Österdalälven.
I Älvdalen kör man med påskgranar! Sitter nu här i skrivande stund, i gatuköket och inväntar lunch innan färden går vidare..
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)