[FONT=Verdana]Nyss hemkommen från en underbart trevlig Mörrums resa med bra fiske och trevligt sällskap! [/FONT]
[FONT=Verdana]Jag fiskade Vittskövle på premiären och det började dåligt för mig med 3 tappade fiskar. [/FONT]
[FONT=Verdana](Nya Mustad kroken) Då bytte jag till GL krok och då satt ...dom bättre. När jag summerar den [/FONT]
[FONT=Verdana]dagen så blev det 3 tappade och 3 landade samt ett gäng missade napp. Dock inga monster [/FONT]
[FONT=Verdana]en 78 cm lång hybrid blev dagens största för mig. [/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]Lördagens fiske bjöd på hårda vindar och snö och elände. Men vi trotsade vädret och startade [/FONT]
[FONT=Verdana]dagens fiske i pool 16. Där knep jag en fin fin Öring på 4 kg (71 cm). Den tog på en nykomponerad [/FONT]
[FONT=Verdana]special fluga med magenta ( Cernit ) kropp och magenta/svart vinge och magenta gummi ben med [/FONT]
[FONT=Verdana]blått/magenta hackel. Dock satt flugan i gälbågarna och fisken blödde vi landning så den “bonkades” [/FONT]
[FONT=Verdana]och blir huvudrätt på Moster karins 80 års dag :-) [/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]Sen åkte vi upp till Rosendala o fiskade av Nacken på 32:an. Där tog jag en lite rackare på 2 kg. [/FONT]
[FONT=Verdana]Framåt 17 tiden åkte vi ner till 1an och där gick jag en repa och hade 2 fina napp och landade en [/FONT]
[FONT=Verdana]öring i fin kondition på ca 3,5kg längst ner på sand örat. Kl 18.00 avslutade jag mitt Mörrums fiske [/FONT]
[FONT=Verdana]för den här gången! Men jag åker gärna tillbaka till denna sköna Å. [/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]Kalle![/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
[FONT=Verdana]Jag fiskade Vittskövle på premiären och det började dåligt för mig med 3 tappade fiskar. [/FONT]
[FONT=Verdana](Nya Mustad kroken) Då bytte jag till GL krok och då satt ...dom bättre. När jag summerar den [/FONT]
[FONT=Verdana]dagen så blev det 3 tappade och 3 landade samt ett gäng missade napp. Dock inga monster [/FONT]
[FONT=Verdana]en 78 cm lång hybrid blev dagens största för mig. [/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana] [/FONT] [FONT=Verdana] Öring ca 3,5 kg Pool 1[/FONT] |
[FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana] [/FONT] [FONT=Verdana] 78 cm hybrid[/FONT] |
[FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana] [/FONT] [FONT=Verdana]Öring ca 3 kg. “Skagit” — i [/FONT][FONT=Verdana]Mörrum Vittskövle[/FONT][FONT=Verdana].[/FONT] |
[FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana] [/FONT] [FONT=Verdana] Öring ca 2,8kg “Skagit”[/FONT] |
[/FONT]
[FONT=Verdana]Lördagens fiske bjöd på hårda vindar och snö och elände. Men vi trotsade vädret och startade [/FONT]
[FONT=Verdana]dagens fiske i pool 16. Där knep jag en fin fin Öring på 4 kg (71 cm). Den tog på en nykomponerad [/FONT]
[FONT=Verdana]special fluga med magenta ( Cernit ) kropp och magenta/svart vinge och magenta gummi ben med [/FONT]
[FONT=Verdana]blått/magenta hackel. Dock satt flugan i gälbågarna och fisken blödde vi landning så den “bonkades” [/FONT]
[FONT=Verdana]och blir huvudrätt på Moster karins 80 års dag :-) [/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]Sen åkte vi upp till Rosendala o fiskade av Nacken på 32:an. Där tog jag en lite rackare på 2 kg. [/FONT]
[FONT=Verdana]Framåt 17 tiden åkte vi ner till 1an och där gick jag en repa och hade 2 fina napp och landade en [/FONT]
[FONT=Verdana]öring i fin kondition på ca 3,5kg längst ner på sand örat. Kl 18.00 avslutade jag mitt Mörrums fiske [/FONT]
[FONT=Verdana]för den här gången! Men jag åker gärna tillbaka till denna sköna Å. [/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]Kalle![/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)