EPfiske: Vandring i Hälsingeskogarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EPfiske: Vandring i Hälsingeskogarna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• EPfiske: Vandring i Hälsingeskogarna

Nu när man är ledig några dagar mellan kurserna så har jag farit till mor&far i Edsbyn för att vila upp sig lite. Hade planer om att ta en pimplingstur men då det regnat flera dagar så är isen som socker. Bara dumt att chansa.
    Tog istället igår en sväng längst Voxnan för att reka en fors jag bara sett på karta. Måste se om det är värt att dra en fiskesväng dit i sommar! Då jag glömde hand-gpsen hemma så fick jag höfta lite, hamnade såklart fel först.. Tror jag kom till ett av av Sveriges bästa bäverjaktområde? Var knappt ett träd som var skonat.

Snubblade runt bland bävrarnas fallna offer samt några intressanta hålor tills jag kom på rätt köl. Hörde och såg forsen på långt håll. Riktigt fin utsikt var det.

Kom till slut fram till forsen, riktigt trevligt ställe. Dock så såg det svårfiskat ut, inte många ställen där det var flugfiskevänligt. Nu var det såklart högt vatten, det kanske är lättare att vada ut vid normalt flöde.

Tar mig en sväng dit i sommar också när vattnet är normalt. Se om man kan lura någon firre, tyvärr så är Voxnan en skugga av sitt forna jag pga ett x antal kraftverk. Det hade kunnat varit mycket mycket bättre.
    Voxnan - värd ett bättre öde.

Tog även en vända till Vinströmmen och spanade lite. Vägen var förjävla dålig så jag tog mig bara till ”infarten”.
    Förövrigt var det här Pippi Långstrump rullade ner med tunnan

Vinströmmen hör ju också till Voxnan, så det är samma sak här.. mycket sämre än vad det har varit och kan vara, tyvärr. Men det finns nog en del bumlingar kvar här. Enligt sägenhistorier så fiskades det lax i Vinströmmen, det låter väl underbart??
    Vi ger säkerligen Vinströmmen en chans i sommar också.

/Emil

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar