parabellum: 120322 Fältreparationer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120322 Fältreparationer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 120322 Fältreparationer

Martin begav sig ut under morgonen för en heldag på sjön. Planen var att jag skulle ansluta så fort jag kunde komma ifrån jobbet. Jag nåddes under förmiddagen av rapporter om segt fiske och ett trasigt årfäste på båten. Under eftermiddagen anslöt jag och efter endast några minuters fiske beslutade vi oss för att försöka laga årfästet för att kunna fiska under morgondagen. Vi införskaffade skruv och mutter samt lånade ihop verktyg och lyckades efter lite problem få fast årfästet igen. Det fanns fortfarande lite tid kvar att fiska så det blev en kortare tur under sena eftermiddagen.
    Det hade utlovats svaga vindar och sol men det bjöds istället på friska vindar och moln. Eftersom Martin under förmiddagen fiskat av delar av sjön med magert resultat (1 liten gädda) så beslutade vi oss för att prova något helt nytt. Det blev fiske på relativt grunt vatten. Vi lyckades under eftermiddagen landa vars en Gädda. Den största vägde uppskattningsvis knappt 4kg. Denna madam var full av rom och hade flertalet bett från andra Gäddor vilket borde betyda att de börjar koncentreras inför leken.
    Även idag var det papegojfärg som fungerade bäst. 1st på Buster Jerk Shallow och 2st på Deviator.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar