Jerkskadad: Båtservice inför PTC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkskadad: Båtservice inför PTC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkskadad: Båtservice inför PTC

På Fredag smäller det! Det är inte sportfiskemässan i Kista utan nått mycket fetare! Då startar Piketracker Challange i kalmar med Pikenight på AT Outdoor. Team Pike Error 1 & 2 är givetvis på plats. Detta blir första fisket från båten för i år. Det var mycket som skulle ses över och fixas inför denna säsongen så idag har jag och Andreas gjort ett ryck på båten. Det primära var att sätta dit snabkopplingen till elen på minnkotan. Kopplingen blev grymt bra och smidig. Tyvärr glömde jag kameran hemma så jag har inga bilder på arbetet vi gjorde. Utöver detta så har vi sett över all el på båten. Jag fick tag i några bra skarvkopplingar som visserligen kostade skjortan men var sinnessjukt bra.

Efter att man tryckt ihop metallen så värmde man den tjocka krympslangen som då aktiverade ett lim på insidan samtidigt som slangen krympte och detta skapade en perfekt tät skarv. Vi bytte en alla gamla sockerbitar mot dessa hylsor. En ny länspump sattes på plats och även en ny servicelucka till elen kom på plats. En hel del finlir med sladdhängare och annat fixades också. I veckan så kommer det nya lyktor, kölrullar och annat till trailern som också behöver en en genomgång så allt fungerar som det ska innan tävlingen. Allt detta skall monteras på fredag innan vi ger oss av till kalmar. Båt två från teamet har också fått sig ett lyft. Kristian "Josen" Johansson har hängt på en 90hästars spis på sin båt samt lagt in en ny inredning i hela båten. Det kommer bli ett sjukt bra tryck i den båten som ändå gick rätt bra med den gamla 40hästars motorn som satt på innan.
    Jag hade gärna haft några fiskepass i kroppen innan denna tävlingen men tiden har inte räckt till tyvärr. Tur är väl att min fiskepartner Malm har blivit lite varm i kläderna innan tävlingen. I helgen som var så fiskade han med Mattias och Jocke i Team Goran i sundet. De testade lite nya vatten inför tävlingen men framför allt så hårdtestades deras nya AMPULLBAITS. Andreas och Mattias har slitit häcken av sig för att få fram beten som ska hårdtestas på tävlingen och SATAN VAD FINA DOM ÄR! finischen är sjukt bra. Man blir ju inte mindre sugen på att äga ett par när Andreas säger att "Det är det ända jag ska fiska med de är hypereffektiva" och "Sanslöst häng de står blickstill i vattnet" Jag har inte tillåtelse att lägga upp några bilder på dessa beten förrän de har lanserats men håll utkik på team Gorans blogg för där kan det ev dyka upp lite teasers.
    För att stilla mitt fiske sug får det bli lite läsning av nya fiskefeber och nya avsnittet av nyttfiske på youtube.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://jerkskadad.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
982 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 827 visningar