McDz - Fishing: 2012-03-17 Äntligen lite vanligt spinnfiske gös på 4,75 kg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

McDz - Fishing: 2012-03-17 Äntligen lite vanligt spinnfiske gös på 4,75 kg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• McDz - Fishing: 2012-03-17 Äntligen lite vanligt spinnfiske gös på 4,75 kg

Så himla skönt andra passet i år med båten (första passet 4:e januari innan isen kom) men denna gång väntar inte en kall och lång vinter. Jag och Oskar hade ett skönt flyt och drog totalt 7 gäddor och en gös på 4,75 kg enligt digitalvågen mycket bra med tanke på att vi bara hade några 100 meter öppet vatten . Alltid skönt att få en större gös kroken, det är*ju inte sämmre av att den tog på en röd/vit tail. Gäddorna vi fick var inte direkt så stora de låg på runt 4 kg samtliga men de var sprängfyllda i magen så de börjar helt klart käka upp sig nu innan leken.

Vi körde djup riktigt djup 6-9 meter varje kast tog några minuter att veva in men det var det värt med tanke på att vattentempen idag låg på strax över 2 grader, men det räcker för att vi till nästa gång ska kunna få ändå mer öppet vatten och på så sätt komma åt nya fiskeställen. Tyvärr så kommer jag inte kunna fiska nästa helg med tanke på Sportfiskemässan men helgen därefter då jäklar ska jag ut och dänga tail igen.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    mcdz.net - Fishing
    www.mcdz.net

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 271 visningar