parabellum: 120309 Våren tog ett kliv bakåt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120309 Våren tog ett kliv bakåt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • parabellum: 120309 Våren tog ett kliv bakåt

    Ytterligare ett eftermiddagspass skulle tillbringas på sjön med Anders och Erik men när vi väl kommer ner till båten ligger sjön spegelblank av ett tunt istäcke! VA FAN liksom…det var ju öppet vatten för någon dag sen.
    Efter en kort diskussion bestämmer vi oss för att köra ett pass i ån igen. Även om fisket förra helgen inte var det bästa med bara en kontakt så gäller det att nöta och nöta. Herr RENZ tjatar om det i alla fall…tack!! Direkt när vi kommer ner till vattnet har Anders en gädda som följer efter betet i strömmen och gör tre, fyra lama försök att hugga eller bara jävlas med oss kan man ju undra. Därefter händer inte så mycket och vi fiskar oss framåt längs vattnet. Vid ett litet utflöde så tror jag att jag känner en fisk men kan inte säkert säga det och det ger inte mer trots trix med beten och kast från olika vinklar.
    Under tiden har Erik gått tillbaka en bit till ett ställe som han bedömt som ”hett” och när vi kommer dit (på väg till bilarna) meddelar han att han precis haft en följare. GÖTT, äntligen ett livstecken. Jag följer hans nästa kast och bara efter några jerk så stiger en gädda och tar över en buster jerk ”skitmört”!* Krokad fisk, om än väldigt löst ser det ut som men Anders offrar lite vatten i sina stövlar och handlandar en fin gädda på 6.6kg.


    Efter denna fina fisk får man ju direkt blodad tand och jag sätter på en wolfcreek ”ragan”, mest för att testa en ny jerk men även för att den har hyfsat liknande färger som skitmörten. I varje fall vad gäller vid flashandet. Första kastet är mest misslyckat och jag får inte ner jerken i den fortfarande starka strömmen men på andra kastet lyckas jag få ner den någon decimeter och bara efter två, tre jerks så får jag ett försiktigt hugg! Mothugg och fast fisk som direkt går ner och ställer sig och knycker fint. Det känns stort och när jag får se den fina gäddan kommer såklart tankar på 10:an, denna är rejält fet och den känns fin vid landningen. Nu bär det inte hela vägen denna gången heller men en riktigt fin fisk och årets största för mig och oss på predatorfiske.se.
    102cm och 8,1kg, i rinnande vatten!! Sjukt najs och som jag skrev innan. Det gäller att nöta…
    102cm - 8.1kg

    Nu är det såklart mer satsning i detta vatten, men jag känner på mig att sjön kommer leverera snart!



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X