Morten Opsahl: Ismeite 5 Mars - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Ismeite 5 Mars

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: Ismeite 5 Mars

I dag har jeg og Per Olav vært på den nye plassen. Dette er min femte tur til dette vannet, og jeg skal ikke legge skjul på at jeg har vært litt i tvil om hvor mange store gjedder det svømmer i det relativt grunne og lille vannet, men man må jo prøve, for man vet jo aldri. Etter ett par timer kom dagens første run. Kjente med en gang at det var noe tungt.

Feit gjedde på 105 cm. Måler alltid fisken først, og det er ikke ofte jeg tipper så korte fisker til å veie over 10 kg, men her var jeg relativt sikker.

Og ganske riktig. 10480 gram. herlig med en ny tiplusser, og enda mer herlig å se at det er flere av de i vannet!

Som vanlig var det ikke mangel på godsaker fra Per Olav sin side. Chicken Nuggets fritert i olje, samt gulrotkake og lefse spanderte han på meg. Brødskivene mine ble fort degradert til fuglemat

Per Olav stakk hjem i 12 tiden, mens jeg ble sittende til kl 5. En times tid før jeg pakket sammen, runnet det på den dypeste stanga hvor jeg hadde en kemboabbor på kroktackel str 6. Jeg løper bort og kroker, og det var nesten så stanga knakk i tilslaget. Her sto det bom fast, ikke mulig å presse den opp i vannlaget. Tilslutt ruste den avgårde noen meter, ristet litt på hodet før den glapp. Surt, for den skulle jeg gjerne ha sett. Får ta den neste gang!

Det er bra med dyreliv her. I løpet av turene her har jeg sett både elg, mink og her spor etter bever.

Nå skal vannet få ligge og godgjøre seg i noen dager, i mellomtiden blir det nok en tur eller 2 på Steinsfjorden. Har ikke gitt opp håpet om 10+ på isen der enda..

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 264 visningar