NFT: Fisket i helgen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NFT: Fisket i helgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • NFT: Fisket i helgen

    {xtypo_rounded2}
    {xtypo_dropcap}J{/xtypo_dropcap}a som jag skrev tidigare så var väl nästan halva teamet ute och fiskade i helgen och med hyffsat resultat! Jag börjar lite med Björns helg (taget ifrån hans blogg):
    {xtypo_quote}
    Ny helg å nya gäddjakter Började lördagen med att besöka en sjö i Hultsfredstrakten med en god vän,,denna gången med spinnspöna..
    Man skulle kunna summera dagen med bra väder å bra fiske,, tror vi slutade på 10 totalt och med toppfiskar på 4,5 och 4 kg
    Dagens fiske fick bli i hemmavattnen och med flugspöt kom ut vid 10 hugget å drog hem vid 13,, å då stod resultat-tavlan på 11 upp och ett antal missade/tappade största va på 3kg, vilket kanske inte kan ses som stort men fiskarna överlag bjöd på häftiga påslag å betydligt mer fajt än vad deras vikt skulle medge
    Med detta i tankarna kunde jag inte låta bli att åka ner på en eftermiddags-runda,
    och på en timme så fixade man till siffrorna så man kunde boka av 14 totalt över dagen ..
    {/xtypo_quote}

    *
    Sen var ju även David Axelsson och kumme ute en i helgen, följande är taget ifrån hans blogg:
    {xtypo_quote}
    Idag skulle kumme jag o lillerik försöka meta upp en 10+ men dagen började inte som vi tänkt oss, försenade på morgonen och väl på plats så var de föör mycket folk där vi tänkt fiska så vi styrde om färdriktningen och därmed fick vi traska ett par kilometer i en otymplig terräng för att nå ett fiskeställe. Väl på plats så tacklar vi upp spöna och lägger ut metet, de dröjer inte länge innan eriks flöte dyker, en mindre fisk sitter, krokas av och släpps tillbaka.

    Det går en stund och vi bestämmer oss för att flytta en bit till och se om de är mer action där men fisket går trögt och planen var att ta upp grejjerna vandra tillbaka och byta ställe totalt...i samma stund frågar jag dom andra om dom ser mitt flöte? nee säger dom och vi ser att linan går ut så jag väntar lite sen gör ett mothugg, den sitter och de blev en rejäl fajt för den tröttnade aldrig utan bara gick o gick o gick men tillslut så placeras den i håven.
    {/xtypo_quote}

    *
    {xtypo_quote}

    Som jag skrev igår så skulle de även bli fiske idag, jag orkar inte skriva text idag för jag är sliten men de blev endast en fisk idag tyvärr... skam den som ger sig. imån (tisdag) blir de vilo dag men på onsdag så blir de fiske så återkommer då!
    {/xtypo_quote}

    *
    John, Jonas och Tobbe var också ute och fiskade i helgen med bra resultat även dom:
    *
    6,85 kg 104 cm
    {/xtypo_rounded2}


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    Marcus Jansson
    NFTeam (www.nfteam.se)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X