NFT: Mycket fiske även denna helg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NFT: Mycket fiske även denna helg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • NFT: Mycket fiske även denna helg

    {xtypo_rounded2}
    {xtypo_dropcap}D{/xtypo_dropcap}å var det dags igen för lite fiske, flera i teamet var ute på olika ställen och nötte efter feta pikes. Kul att det börjar dra igång riktigt nu. Själv har jag börjat titta lite på ismete säsongen som snart drar igång (om det nu blir bra is), lite nytt måste ju alltid inhandlas inför varje år
    *
    Jag börjar lite med Björns helg (taget ifrån hans blogg):
    *
    {xtypo_quote}
    Började med att ta fredagen ledigt och drog ner till blekinge med en god vän för lite gäddjakt,, hittade ett jätte-fint ställe efter lite tips från en kompisen..
    Mycket ytor att vada över särskilt som det var lågvatten och vi hade helgens bästa fiske mängdmässigt sett då vi knep totalt 15-16 gäddor dock var största på 2,5kg ..
    Desto trevligare var att vi fick se räv på nära håll som t.o.m ställde sig och skällde ut oss..

    Fin räv i morgondimman
    Lördagens fiske var ganska dött men vi knep totalt 6st å största på 3kg
    Å så va vi framme på dagens fiske då jag åkte ut själv och på 5 kasten så suger en gädda tag i flugan och denna gädda ska visa sig vara mitt PB på gädda med flugspö
    Efter det så hade jag bara 2 påslag på 2 timmar så gav upp å begav mej nöjd å belåten hemåt ...

    5kg ilsken på väg in

    ca 85cm bukfet madam

    Glad fångstman som ser fram mot nya fighter med slemgurkorna nästa helg om inte kylan blivit för jäklig...
    {/xtypo_quote}
    *
    Man får grattulera Björn till sitt nya PB på gädda tagen på fluga!!
    Victor Kumlin (Kumme) var också ute i helgen med några polare och även han lyckades ta sig ett nytt PB:
    *

    Kummes PB 8950g
    *
    Själv så tog jag mig en tripp till en insjö i smålands skogarna med tyvärr väldigt dåligt resultat, väldigt speciell sjö. Ca 2.7m på djupaste stället.
    *
    *
    Nu stiger spänningarna till nästa helg för att få se om fler lyckas förbättra sina PB (person bästa) Skitfiske på er!
    {/xtypo_rounded2}{jcomments on}


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    Marcus Jansson
    NFTeam (www.nfteam.se)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X