J0nssa: Torpstreangeln deltävling ett: Lerbäckstjärnen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

J0nssa: Torpstreangeln deltävling ett: Lerbäckstjärnen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• J0nssa: Torpstreangeln deltävling ett: Lerbäckstjärnen

Efter flertalet träningspass på sjön kände jag mig ganska säker inför tävlingen på Lerbäckstjärn i torpshammar.
    Tävlingen på sidsjön två veckor innan hade slutat med fiasko, då jag, när ett av donen löst ut, gjorde ett halvhjärtat mothugg och missade gäddan.
    Men med ett träningsläger på hällsjön veckan innan i bagaget, kände vi oss nu ganska säkra på vår sak! Go hard or go home är det som gäller!
    I sekritariatet anmälde vi oss till hela Treangeln-tävlingen och Östlund fick dra rutnummer. Ruta 56!
    Med hjälp av en skotertaxi tog vi oss bort till rutan där vi gjorde förberedelser inför starten klockan 9.
    första timmen hände det ingenting i vår ruta. Grannarna däremot drog smågäddor på båda sidor om oss.
    Sen framåt 10 tiden fick vi flagg på ett av våra yttersta don. Bara ett par meter ifrån vårt Clone A Willy-don! Måste ha varit pick-auran som lockat till sig fisken.

Ekdahl var först fram till hålet och linan löpte i jämn takt ner i hålet. sen efter en stadig gång på vad jag uppskattar som 10 meter, så började gäddan rusa! Mothugg direkt, och i andra änden av linan satt en pjäs!
    - Det kändes direkt att den var stor, och adrenalinet började pumpa.
    Ett par meters hemtagning av linan, sen gjorde gäddan motstånd och fiskegarnet slirade i händerna
    en rejäl kamp hade börjat! efter två försök framme vid hålet lyckades jag styra upp gäddans gap och Alexander Östlund kunde få grepp om gäddans en jälbåge och släpa upp den på isen!
    Glädjeropet från Östlund ekade över sjön. Vi fick senare uppgifter om att till och med folk som bodde i Söråker hade hört ropet.
    Huruvida detta stämmer eller ej, kan jag inte svara på.
    6840 gram visade vågen och vi hade placerat oss etta i ranking och snuvade därmed platsen av laget “Grabbarna med riktiga don” som nu låg tvåa med en vikt på 6375 gram. sedan flinade vi oss igenom resten av tävlingen!
    och när slutsignalen slutligen ekade över isen började vi fatta vad som faktiskt hade hänt!

Från att aldrig fått en fisk i tävlingssammanhang hade vi nu fått flagg på ett don, och fått en fisk!
    Många hävdar att gäddan är en så kallad “skräpfisk” men med ett kilopris3655kr skulle jag snarare vilja påstå att det är en riktig guldfisk!

Så med femtio femhundralappar i fickan och ett stort flin på läpparna lämnade vi Lerbäckstjärnen bakom oss och åkte hem!
    Nästa lördag är det dags för Deltävling två! Munkbysjön, då kommer vi igen!
    Go Hard or Go Home!!!
    /S

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Film från Vinnarlaget :

Här har vi en film från helgens fiske.
    Vi var nog det enda laget på isen som dokumenterade vårt fiske
    Att vi sedan var laget som drog vinnarfisken och kammade hem segern på 25 000 kronor gör inte filmen sämre .

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
    12 svar
    3 809 visningar
    3 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
    87 svar
    6 272 visningar