....en stackars dekadent man som satt hemma med svår fiskeabstinens efter att bara ha fått fiska 4 timmar på 4 månader. Men så kom den då, den lediga dagen som för ovanlighetens skull hade utlovat bra väder. Sikpimpel ute på havet lät som en fridfull sysselsättning tyckte han och ringde 2 av sina jobbarkompisar och fick dem att avbryta sina planeringar av fjolliga fisketurer till sydliga breddgrader. Solen sken från en blå himmel när de klev ur bilen och satte iväg över de vita nejderna. Mina goda kamrater valde att färdas med apostlahästarna medan jag efter förra vinterns vedermödor istället valde mina kära turskidor. Dagen var så underbar som man bara kan drömma om när man ligger där hemma utan möjlighet att avvika från vardagen för att få stilla sitt fiskesug. Isen var nästan barblåst och den lilla snö som var kvar gav ett perfekt underlag till mina skidor och meter efter meter avverkades mot målet, drömgrundet! Vi stannade till och fotograferade när andan föll på, livet lekte och ingen behövde titta på klockan. Vädret var på topp och vårkänslorna började infinna sig för en av oss, badsäsongen började närma sig och en av oss kunde helt enkelt inte hålla sig längre. Vattnet kallade på honom och åtrån efter att få omslutas av dess svalkande droppar gjorde att Åke tappade alla koncept och slängde sig med ändan före ut i det blå. Men tyvärr så var längtan efter årets första bad så stark att Åke glömde att ta bort kameran från halsen och ta av sig kameraväskan först så även de fick sig ett besök i "Åkes vak" till vänster i bild. Just i detta ögonblick står Åke och kastar svordomar mot sin kamera för att den glömde att säga att den fanns innan han slängde sig i vattnet. Dåligt av dagens elektronik att inte klara av en sån enkel grej, borde finnas någon enkel app som kan använda blåtand att sväva. Typ trådlöst eller nått sånt. Dagens facit slutade med att jag fortfarande står på 4 fisketimmar på 4 månader då Åke garanterat skrämde bort varenda sik i hela Västerbotten efter sin badtur. Det är ju trots allt minst 7 månader sedan han badade sist så hur gott kan det lukta?
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)