Nu har vi ställt ut på vår första mässa. Det var en liten mässa i skolans grannlokal. Det var mestadels skolelever som kom på besök. Inte riktigt vår målgrupp alltså. Men det var delvis stort intresse för vår monter. En liten nytändning var det, att folk tyckte vårt jobb var intressant. Men det var tydligt att våra besökare själva inte fiskade. Eller i alla fall inte med de metoder vi tillverkar beten för.
Exempel: “skall du fiska haj med den där?” kommentar om en 12 centimeters vobbler. Intressant att folk har så lite koll, de tyckte alltså att dragen såg alldeles för stora ut. Men det är faktiskt lite inspirerande. Vi vill ju nå ut med metoder, inspiration och bra beten. För att få folk att fiska mer, och uppleva allt det ger. Men vi har alltså lärt en läxa, att vi måste informera mer om grunderna.
Vid denna mässan körde vi med en stor tv-skärm (32”), där vi visade ett bildspel. Med fiskebilder och bilder från vår produktion. Med fiskebilderna vill vi förmedla fiskelycka och inspirera våra besökare. Och våra produktionsbilder var för att våra kunder skulle få en inblick i hur vi jobbar. Och på så sätt vinna förtroende.
***
Idag har vi haft ett litet möte om kommande mässa. Det är UF-Mässan 15 mars i Skövde.
Vi har kommit fram till att vi skall köra på samma uppläg, med en stor skärm, där vi visar bilder. Så skall vi även ha en dator stående, med våran hemsida uppe. Där våra besökare lätt skall kunna skriva in sina kontaktuppgifter om de är intresserade. Och på så vis skall vi kunna skicka dem mer information.
Vi har pratat om att ha en fiskedamm. Där vi ger våra besökare ett fiskedrag med ett egenproducerat drag på. Och så halar dom ner draget bakom ett uppsatt lakan, så sätter vi på* typ en godis eller nåt. Som en rolig reklamgrej, så våra besökare minns oss!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Exempel: “skall du fiska haj med den där?” kommentar om en 12 centimeters vobbler. Intressant att folk har så lite koll, de tyckte alltså att dragen såg alldeles för stora ut. Men det är faktiskt lite inspirerande. Vi vill ju nå ut med metoder, inspiration och bra beten. För att få folk att fiska mer, och uppleva allt det ger. Men vi har alltså lärt en läxa, att vi måste informera mer om grunderna.
Vid denna mässan körde vi med en stor tv-skärm (32”), där vi visade ett bildspel. Med fiskebilder och bilder från vår produktion. Med fiskebilderna vill vi förmedla fiskelycka och inspirera våra besökare. Och våra produktionsbilder var för att våra kunder skulle få en inblick i hur vi jobbar. Och på så sätt vinna förtroende.
***
Idag har vi haft ett litet möte om kommande mässa. Det är UF-Mässan 15 mars i Skövde.
Vi har kommit fram till att vi skall köra på samma uppläg, med en stor skärm, där vi visar bilder. Så skall vi även ha en dator stående, med våran hemsida uppe. Där våra besökare lätt skall kunna skriva in sina kontaktuppgifter om de är intresserade. Och på så vis skall vi kunna skicka dem mer information.
Vi har pratat om att ha en fiskedamm. Där vi ger våra besökare ett fiskedrag med ett egenproducerat drag på. Och så halar dom ner draget bakom ett uppsatt lakan, så sätter vi på* typ en godis eller nåt. Som en rolig reklamgrej, så våra besökare minns oss!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)