Medlem i Sportfiskarna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Medlem i Sportfiskarna?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tyvärr inte med...men det ska ändras på..
    Min utrustning: Rullar- Okuma Interceptor 3, Shimano Cardiff 301A, Ambassadeur 5501CS Pro Rocket. Spön- Shimano Beastmaster AX, Ron T Arezzo 9ft, Shimano CBM AX 270MH.

Kommentera

Mmm, inte heller med och det kanske jag också borde vara?

Kommentera

Alla sportfiskare borde vara med men det måste naturligtvis ända vara upp till var och en att avgöra om den vill det!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Originally posted by SMaster
          Jag förstår att meningen med den här rubriken är att försöka påverka folk att gå med i sportfiskarna. Jag tycker det är ett kanon initiativ.

MEN, en poll ska inte se ut så där. Alla typer av poller ska vara någorlunda opartiska i sitt utförande. Så här ser din ut:

Gör du så här eller så här?

1. Ja, jag är en bra männsika, som är väldigt snäll.
          2. Nej, jag är en elak människa som tycker om att slå andra.

Nästa gång, prova.

1. Ja.
          2.Nej.

För övrigt håller jag med dig. Sportfiskare är bland de sämsta grupper som finns på att få sina röster hörda och att vara med i sportfiskarna är ett litet steg i rätt riktning.

Är själv inte medlem nu. Det borde jag vara! Ska gå med igen när jag flyttar hem igen.
          Visst har du rätt i att formuleringen var lite drastisk för att spetsa till det lite. Nu gick det ju inte att skriva så som jag tänkt i pollen i varje fall.
          Mer korrekt hade förstås varit "Nej, jag är inte med i Sportfiskarna." Sen kan man ju motivera varför man inte är medlem om man har lust. Men pollen var ju lite för att få folk att tänka till. Självklart är man inte tvungen att vara medlem i Sportfiskarna, men jag tycker att det är en väldig vettig sak till ganska låg kostnad. Som någon skrev kan man dessutom tjäna in avgiften ganska lätt med rabatter och de gratisfiskekort man får som medlem.

Kommentera

Inte med där. Organisationen funkar till viss del mend jämmför sportfiskarna med jägareförbundet och se hur mycket dom har att säga till om i politiken.
            Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Jag bojkottar Sportfiskarna. Jag är inte medlem i organisationer som stödjer "vattenfall".

Kommentera

Originally posted by Sg
                Jag bojkottar Sportfiskarna. Jag är inte medlem i organisationer som stödjer "vattenfall".
                Du är inte riktigt uppdaterad. Vattenfall stödde snarast Sportfiskarna med bidrag, vilket inte är fel med tanke på all vattenkraftsutbyggnad.
                Sportfiskarna anordnade vissa jippon i samarbete med Vattenfall förut, men så vitt jag vet är det ett passerat stadium på grund av kritik från förbundsmedlemmar.

Däremot planterar ju Vattenfall ut fisk på en del håll, vilket jag tror att de är skyldiga att göra. Möjligt att vissa distrikt är med och samordnar detta.

Kommentera

Originally posted by linu_z
                  Inte med där. Organisationen funkar till viss del mend jämmför sportfiskarna med jägareförbundet och se hur mycket dom har att säga till om i politiken.
                  Jägarförbundet har 180 000 medlemmar, jämför det med Sportfiskarna som företräder ungefär 60 000 medlemmar (om man räknar in klubbar som är anslutna till Sportfiskarna)
                  Självklart får ett förbund som har tre gånger så många väljare i sina led ett större inflytande, just därför vore det bra om vi sportfiskare blev bättre organiserade. Ju fler medlemmar desto mer lyssnar politikerna.
                  Senast ändrad av KG?; 2004-04-26, 12:44.

Kommentera

Originally posted by KG?
                    Du är inte riktigt uppdaterad. Vattenfall stödde snarast Sportfiskarna med bidrag, vilket inte är fel med tanke på all vattenkraftsutbyggnad.
                    Sportfiskarna anordnade vissa jippon i samarbete med Vattenfall förut, men så vitt jag vet är det ett passerat stadium på grund av kritik från förbundsmedlemmar.

Däremot planterar ju Vattenfall ut fisk på en del håll, vilket jag tror att de är skyldiga att göra. Möjligt att vissa distrikt är med och samordnar detta.
                    Jo jag vet. Och den utplanterade fisken är ett stort hot mot vildlaxstammarna. Det är en principsak som var och en själva kan ta ställning mot. Jag väljer att inte gå med. Jag har dock full förståelse att många väljer att vara medlemmar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X