miljö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

miljö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• miljö

Mej jag undrar vilket resmedel ni tar dit ni ska fiska motivera dit svar tänk på
    miljön snälla.Mellan bil och tåg och flyg.

tåg

bil

flyg
    Senast ändrad av Dogge94; 2008-11-04, 21:00.
    Tolamod är fiskarens beste vän

Bil, enkelt att motivera, har nämligen inga av dom andra alternativen att tillgå.
    I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

flyg , visst inte så bra för miljön , men de är både billigare och mycket snabbare. om dem gjorde så tågprsierna sjönk så skulle ja valt de men om ja tex ska till blekinge kan ja åka fram och tillbaka för 800kr och på 50 min , medans tåget kostar runt 1300 kr och en resa på flera timmar . lätt val tycker ja .

Kommentera

Det styrs av hur långt det är och vilka färdsätt som är tillgängliga men det som alltid kommer i sista hand för mig är flyg pga sin omotiverat stora negativa miljöpåverkan, borde införas bränsleskatt på flygbränsle så skulle det bli konkurrens på lika villkor med tåg.

Vad jag väljer är för kortare sträckor <20mil snabbussar typ Swebus Express, för längre sträckor tåg och då gärna nattåg så man kan sova bort restiden.

Bil använder jag helst inte för långa trasnporter utan mera på lokalplanet för sista biten till fiskestället från/till station.

Kommentera

Jag brukar föredra att ta båten ;-)
          ... everything else is baitfish.

Kommentera

tips

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
            flyg , visst inte så bra för miljön , men de är både billigare och mycket snabbare. om dem gjorde så tågprsierna sjönk så skulle ja valt de men om ja tex ska till blekinge kan ja åka fram och tillbaka för 800kr och på 50 min , medans tåget kostar runt 1300 kr och en resa på flera timmar . lätt val tycker ja .
            Hej du ska få ett tips boka dina resor tidigt så får du biljetterna biligare jag vet
            jag har gjort det.
            Men tänk på miljön och att man får gå runt i tåget och så kan man köpa
            saker i bistron också kan man i lungn och ro äta i fred.

skriv om saker om att boka biligare till mig så ska jag svara och skriv gärna om allt möjlit om tåg ex vad tåg resan kostade,hur det var om det var en upplevelse eller att det var tråkit.

med vänligare helsnigar douglas

Kommentera

de var precis de ja gjorde , skulle tex kolla upp va en resa till götreborg kosta i april . 1800 kr var de billigaste . de kolla ja för en månad sen ungefär . med flyg skulle ja kunna få de för 800kr det med .

Kommentera

Om man ska traila båt så är det ju givet vilket man väljer!

Annars brukar jag åka tåg så ofta som möjligt!
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
                  de var precis de ja gjorde , skulle tex kolla upp va en resa till götreborg kosta i april . 1800 kr var de billigaste . de kolla ja för en månad sen ungefär . med flyg skulle ja kunna få de för 800kr det med .
                  Hej igen vad tar flyget 50 min plus inskekning 1 tim ,väntetidta 1 tim. att ta sig till flyg platsen ca 1 tim
                  totalt blir det 3 tim och 50 min.

Men om du tar tåget tar det lite mindre tid åka till stationen ca 30 min.
                  resan tar till göteborg ca 2 tim och 50 min.
                  totalt blir det 3 tim och 20 min och att man sparar på miljön

om man vill fråga mig om alla saker om tåg eller resan så svarar jag
                  det här är till er andra.
                  helsnigar douglas

Kommentera

haha hur många gånger har du flygit ? såhär lång tid tar det . 45 min till flyget väntar i en halvtimme inscheckningen går på en halvtimme det med plus rese tiden . alltså 2,5 timme ungefär .
                    plus att det tar bra mycke längre tid till göteborg än 3 timmar från uppsala.
                    tar ca 4-4,5 timme plus tiden att åka dit och såklart måste man komma i tid kanske 20 min innan alltså ungefär 5-5,5 timme tar det med tåg och 2,5 timme med flyg . plus en skillnad i pris med ungefär 6-7 hundra kronor . visst jag försöker tänka på miljön men vad ska man göra när man måste ta de billigaste sättet , jag har inte råd att lägga flera hundra kronor till bara för att tänka på miljön .
                    och vad tänker dem med när dem sätter så höga priser på tågen ?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X