100 postgränsen, för köp&sälj samt omröstning i tävlingar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

100 postgränsen, för köp&sälj samt omröstning i tävlingar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag röstade ja just för att jag tycker att det ska finnas en gräns av något slag.
    Men 100 inlägg är lite i överkant.

För tävlingar tycker jag att det ska vara ganska så hög gräns. För annars är det lätt att fuska, som för den senaste tävlingen där prisbordet var ganska saftigt kan jag tänka mig att det är ganska lätt att be kompisar som inte ens fiskar att starta ett konto bara för att rösta åt sig.

Köp/sälj borde ha som många säger ett obligatoriskt personuppgift system.

Bra idé men skilj på köp/sälj och tävlingar.

Kommentera

Problemet är bara att personuppgifter är väldigt enkelt att komma över, på internet t.ex.
      Det är bara för bedragaren att utge sig för att vara någon annan.
      Ska personuppgifterna isf vara synliga (inte bra)? Så att man kan kontakta vederb. och fråga om de har ett spö till salu på fs?
      Annars gör det väl inte någon nytta?.... Eller jo, om bedragaren skulle spåras och åka fast (osannolikt). Åker denna på "något fint ord" (personförfalskning, att man utger sig för att vara någon annan).

Kommentera

Jag har handlat å sålt en massa prylar här på fiskesnack ... jag har inte nått 100 posts än, men e nån man kan lita på faktisk. Inget som helst koppling mellan antalet posts å oseriosa säljare. Funkar hur bra som helst med internetgirot.se - Skydda dig mot bedrägerier
        sigpic

Kommentera

precis plupp, snackade med en polare efter jag skrev förra inlägget så berättade han om internetgirot.
          du hann dock skriva före. neckdelen är att det tar en ganska hög avgift(?) enligt honom.
          det är ju inte så bra när det gäller billigare prylar. vet dock inte, avgiften kanske är procentuell.
          får helt enkelt söka i det men har inte orken just nu...

Kommentera

Köp och sälj tycker jag är ok att man får göra så fort man blivit medlem. Men för att förhindra fusk i tävlings-omröstningar skulle man kanske ha någon begränsning. Jag tycker att tid man varit medlem känns bättre än antal poster isf. Förslagsvis skulle man kunna ha en gräns på 1års medlemskap för att få rösta i pristävlingar...

Kommentera

Ett sätt att ha bättre koll på köp och sälj är att man bara godtar ett registrerat telefonnummer vi har detta krav på annonsering av djur som kräver speciella tillstånd. Vi kör stickprov på dessa annonser samt att köparen/säljaren kan kolla vem den andra parten är. Så dom enda som inte kan annonsera är folk med ej reggade kontantkort och har skyddad identitet.
              Skulle någon ha skyddad identitet så löser vi det på annat sätt, men vi har bara råkat ut för det en gång på 5år.
              Man kan göra samma sak med mailen bara godta mail som är registrerad tex till abbonemanget och inte godta hotmail m.m. där man kan vara anonym.
              Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
              Nu även blog på gylta.blogspot.com
              Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

utökar mina inlägg....

Kommentera

Nej. Verkligen inte. Har handlat många gånger av folk på FS. Enda gången det vart problem var av en kille som vart med ett tag. Dessutom boende i samma stad = mindre smart.
                  Folk blir blåsta i mycket högre grad på blocket, tradera etc så fiskesnack är nog ganska säkert bara man tänker lite själv.
                  http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

eller kanske att man måste varit regisrerad en viss tid?

Kommentera

För tävlingar o dyl tycker jag att en postgräns är bra, för köp och sälj tycker jag inte om det. Folk väljer ju själv om de vågar handla av en nykomling och det framkommer ju rätt tydligt hur mycket man postat.

Nackdelen med en postgräns är att folk blir mer benägna att spamposta vilket är svårt att moderera så för tävlingar kanske en sammanlagd medlemskapstidsbegränsning och postantal borde sammanräknas.
                      Senast ändrad av Könberg; 2008-08-19, 10:49.
                      Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X