100 postgränsen, för köp&sälj samt omröstning i tävlingar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

100 postgränsen, för köp&sälj samt omröstning i tävlingar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    Skulle man inte kunna göra någon sort registrering som man kunde fyllt i istället för att få starta en Säljes annons? innehållande person uppgifter m.m?
    Jag är mest här inne för att kolla lite bilder tips och trix samt göra några köp om de faller mig in.
    Inte mitt intresse a sitta o kommentera allt som andra säger finns tillräckligt många här som verkar tycka det är deras grej!
    Tycker 100 inläggs gränsen är lite idiotisk vad säger att en som sitter och postar 100 inlägg är mer ärlig än en person under?
    Nej som sagt en registrering för att starta en säljes annons borde vara det bästa tycker jag!
    Det blir snarare en uteslutning av de som är seriösa om man nu inte väljer att vara så pass aktiv.
    Vilket i sin tur leder till att seriösa säljare inte använder denna sidan för de ändamålen.
    Men vad vet jag?Jag har ju bara 2 inlägg.
    Det låter som en bra idé. De som vill sälja bör registrera sig med pers nr etc. Vill de inte det så - Ja! Det blir inget.

Bra idé
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
      Bigfisher, jag har ju lite fler inlägg än hundra..
      Idéen är stulen/återanvänd ifrån ett par andra forum, där man inte får tillgång till hela sidan direkt utan måste gjort ett visst antal poster.
      Rudan, tror själv tvärtom när det gäller annonsörer, dom har väl inget intresse att folk köper och säljer begagnande grejor utan dom vill väl mångla nytt, ju mer trafik (inlägg och nya medlemmar) som en sida genererar desto mer intressant för annonsörer. Frågan är om det minskar antalet nya medlemmar och frågan är om dessa medlemmar är intresserade och besöker sidan eller inte? Eller bara är här för att sälja nått dom har eller rösta på en kompis?

Med "annonsörer" syftar jag naturligtvis på de som lägger ut annonser under Köp/sälj/byt. För det är väl ändå det som tråden handlar om? Jag förutsätter att de kommersiella anonsörerna på Fiskesnack är seriösa. Eller har du en annan erfarenhet?

//Stefan
      Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Jag tror till största delen att dom affärerna där folk känner sig lurade är på grund av att dom inte gör upp affären över telefonen utan sitter o mail/PM:ar varandra, så lätt att glömma att fråga säljaren nått, alt säljaren glömmer att beskriva någon mindre defekt, eller hur grejorna ska skickas o betalas tex.

Dessutom så kan man "känna" om man får förtroende för säljare/köparen om man tar det via tele, vilket är omöjligt med mail/PM detta verkar dock mer tillhöra den yngre generationen att göra upp affärerna på det sättet.

Men vad vet jag.....jag har juh inte ens gjort hundra inlägg än!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
          Med "annonsörer" syftar jag naturligtvis på de som lägger ut annonser under Köp/sälj/byt. För det är väl ändå det som tråden handlar om? Jag förutsätter att de kommersiella anonsörerna på Fiskesnack är seriösa. Eller har du en annan erfarenhet?

//Stefan
          OK, då förstår jag resonemanget, jag trodde du syftade på kommersiella annonsörer.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag röstade också nej i denna omröstning. Det finns så klart både för och nackdelar med att ha en inläggsgräns. 100 inlägg känns lite väl högt om man nu inför en inläggsgräns. Risken är nog ganska stor att man tappar en hel del seriösa annonser samt att risken för "skräpinlägg" ökar dramatiskt bara för att folk vill upp till gränsen fort. En gräns på 5-10 inlägg vore kanske mer lagom? Då ser man ju om en person är fiskeintresserad genom inläggen.

Har också varit lite inne på att lägga till fält (som är dolda för gemene man) för personnummer, adress och telefon men då börjar man nog hamna i gråzonen för vad som är lagligt utan tillstånd.

Diskussionen tycker jag är kalasbra! Man ska inte behöva oroa sig för att bli blåst även om nu risken alltid kommer finnas oavsett vilken sida man köper/säljer saker på. Men man kan ju givetvis minimera risken genom att införa lite ändringar. Dock får det ju inte kännas jobbigt för användarna.

Jag vet att speciellt de lite äldre tycker forumet är lite knepigt som det är och ju mer man inför desto knepigare blir det. De som är lite yngre har oftast lite lättare för datorer så där ser jag inget problem.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
              Det är kanske en kombination av tid man varit medlem och mängd inlägg som skall avgöra om man får sälja. Man ser ju många som vill sälja saker men som precis "reggat" sig. För mig personligen så ringer en varnande klocka över dessa säljare/medlemmar.

Hej! Ja jag håller med om att tiden man varit medlem/ antal inlägg är varierande och samtidigt vad dessa inlägg har bestått av! Det finns vissa som skriver å svarar på allt möjligt men ändå sällan bidrer med nått kreativt eller ens nått vettigt svar i tråden? Typ bara " Kul" Oj" Ingen aning" Jag vet inte" .... Sådana svar i inlägg räknas ju in men var dom värt tiden att skriva ner ens??
              Har sett att det oxå finns exempel på att en del bara reggar sig å sen använder forumens köp å sälj trådar och det beror väl på snålhet eller nått?

Kommentera

Om man gör en tradera kopia med omdöme kanske kunde fungera, samt person uppgifter.

Kommentera

Har lagt till ett extra obligatoriskt profilfält för "Efternamn" och ändrade "Riktigt namn" till "Förnamn". På så sätt kanske folk blir lite bättre på att fylla i sina riktiga namn och säkerheten höjs en anning.

Skriver en separat tråd om det också.

Kommentera

Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
                    Om man gör en tradera kopia med omdöme kanske kunde fungera, samt person uppgifter.
                    Mmm, det där är något vi varit inne på tidigare. vBulletin har faktiskt ett inbyggt system för "omdöme/betyg" av användare. Men då, när det var på tal förra gången, så valde vi att inte aktivera det.

Kanske är läge för det nu iofs?

Kommentera

Jag tycker inte att 100-postgränsen är ett bra förslag. Jag brukar inte skriva alls mkt i forum. Bara när jag känner att jag har något att tillföra.

JONNIE ROCKERS's idé är jag också inne på. Kanske inte behöver vara i lika stor skala med massa röster, omdömen hit o dit. Räcker kanske med en symbol/tecken vid namnet som visar att användaren är trusty/pålitlig. Och den kanske man förtjänar efter 3 lyckade affärer. En tanke bara....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X