100 postgränsen, för köp&sälj samt omröstning i tävlingar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

100 postgränsen, för köp&sälj samt omröstning i tävlingar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Alessandro alla skriver och kommenterar inte lika mycket som du...
    Men tycker det är en smart lösning för att få bort oseriösa köpare och säljare som det varit så mycket diskution om. Det gör det svårare för bedragare att skapa nya användare. 50 inlägg tycker jag är en bra gräns, 100 är lite för mycket tycker jag.
    bf

Kommentera

Bigfisher, jag har ju lite fler inlägg än hundra..
      Idéen är stulen/återanvänd ifrån ett par andra forum, där man inte får tillgång till hela sidan direkt utan måste gjort ett visst antal poster.
      Rudan, tror själv tvärtom när det gäller annonsörer, dom har väl inget intresse att folk köper och säljer begagnande grejor utan dom vill väl mångla nytt, ju mer trafik (inlägg och nya medlemmar) som en sida genererar desto mer intressant för annonsörer. Frågan är om det minskar antalet nya medlemmar och frågan är om dessa medlemmar är intresserade och besöker sidan eller inte? Eller bara är här för att sälja nått dom har eller rösta på en kompis?
      Senast ändrad av Alessandro; 2008-08-03, 16:42.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Kan ju vara typ minst 10 posts innan man får rösta i en tävling för att komma ifrån ev fusk där. Men på köp å sälj tycker jag kan vara på 100posts för man vill ju inte bli lurad där. Men tycker det borde vara en betydligt lägre gräns än 100 för tävlingar.
        Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

I skrivande stund har jag totalt 65 inlägg jag tror inte jag blir en annan person bara för att jag skriver 35 inlägg till.

Vid röstningar i tävlingar räcker det med att vara medlem innan tävlingen startar, man kan ju delta direkt. Givetvis så skall man inte få rösta på sig själv.

Misstänker man att någon är oseriös så får väl personen stängas av säljer dom stöldgods är det bara att anmäla.

Här själv en sida köp & sälj gällande djur där polisanmäler vi ca 2st i månaden för att man bryter mot gällande lagar, jag anser inte det vara svårt, den som bryter mot lagen på annans sida får ju stå sitt kast, vill dom agera kriminellt så kan dom starta egen sida.

Vi får regelbundet tips från användare vilka vi bör kolla upp.
          Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
          Nu även blog på gylta.blogspot.com
          Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Jag röstade nej. Ser ingen som helst koppling mellan antal inlägg och allmänt hyfs.

Kommentera

kan ju kanske bli jävligt mycket skit inlägg, om alla ska upp i hundra,,,
              ( som det här inlägget tex, )
              Senast ändrad av JONNIE ROCKER; 2008-08-03, 20:42.

Kommentera

Röstar nej... Har ju inte 100 inlägg men är seriös.
                // Marcus
                http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Tid!

Det är kanske en kombination av tid man varit medlem och mängd inlägg som skall avgöra om man får sälja. Man ser ju många som vill sälja saker men som precis "reggat" sig. För mig personligen så ringer en varnande klocka över dessa säljare/medlemmar.

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Röstade nej. Visst finns det ett samband i vissa fall. Men det vore fel att utesluta många från en bra funktion som funkar för det mesta.
                    http://highlandpredators.blogspot.com/

Kommentera

Skulle man inte kunna göra någon sort registrering som man kunde fyllt i istället för att få starta en Säljes annons? innehållande person uppgifter m.m?
                      Jag är mest här inne för att kolla lite bilder tips och trix samt göra några köp om de faller mig in.
                      Inte mitt intresse a sitta o kommentera allt som andra säger finns tillräckligt många här som verkar tycka det är deras grej!
                      Tycker 100 inläggs gränsen är lite idiotisk vad säger att en som sitter och postar 100 inlägg är mer ärlig än en person under?
                      Nej som sagt en registrering för att starta en säljes annons borde vara det bästa tycker jag!
                      Det blir snarare en uteslutning av de som är seriösa om man nu inte väljer att vara så pass aktiv.
                      Vilket i sin tur leder till att seriösa säljare inte använder denna sidan för de ändamålen.
                      Men vad vet jag?Jag har ju bara 2 inlägg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X