Marknadsundersökning angående Jerkbaits - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marknadsundersökning angående Jerkbaits

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Som någon redan påpekat är det lite av skott i öppet mål att fråga på fiskesnack vem som kan tänka sig att köpa ett handgjort custommålat bete.
    För en affärsplan bör du ta reda på hur många som:
    A, Köper hangjorda beten i olika, eller en given, prisklass
    B, Hur många av dessa skulle vara intresserade av custommålade
    C, Vad skulle dessa kunder vara villiga att betala extra för detta.

Man kan och bör naturligtvis bryta ner detta ytterligare men det skulle ge en indikation om det fanns en marknad som är värd att satsa på.

Hoppsan, det blev visst lite seriöst men jag tänkte på tjejens betyg
    Det var inte bättre förr, det är bara värre nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av IKAROS Visa inlägg
      Som någon redan påpekat är det lite av skott i öppet mål att fråga på fiskesnack vem som kan tänka sig att köpa ett handgjort custommålat bete.
      För en affärsplan bör du ta reda på hur många som:
      A, Köper hangjorda beten i olika, eller en given, prisklass
      B, Hur många av dessa skulle vara intresserade av custommålade
      C, Vad skulle dessa kunder vara villiga att betala extra för detta.

Man kan och bör naturligtvis bryta ner detta ytterligare men det skulle ge en indikation om det fanns en marknad som är värd att satsa på.

Hoppsan, det blev visst lite seriöst men jag tänkte på tjejens betyg

Kanonbra du kommer med bra förslag. Jag vet inte hurpass stor denna affärsplan ska vara och just vad den ska innefatta. Det är precis i början på kursen, Om det är något "känna på" projekt eller om man senare under kursen ska bygga vidare på detta. Ska höra med Nadia och se vad som gäller med affärsplanen.

MVH Johan
      ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Kul om jag lyckades hjälpa till på något sätt.
        Jag röstade föresten "Ja". Det är klart jag kan tänka mig det.
        Det var inte bättre förr, det är bara värre nu.

Kommentera

svara nej fiskar inte r--kfiske ;-)

Kommentera

om du ska göra en marknadsundersökning bör du inte ha med fler parametrar?

Kommentera

Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inlägg
              Alla vill väl ha handgjorda custombeten.. Frågan är väl snarare hur mycket man är beredd att betala. Men om alla fick välja mellan BJ eller ett handgjort bete så skulle nog alla ta det handgjorda. Men däremot är ju träbeten dyrare. Så mitt svar blir att det hänger på priset....
              Alla vill ha BRA beten, om dom sedan är i plats, trä eller gummi spelar väl ingen roll?

Det är grundstenen, hitta ett bete som fångar fisk och rör sig grymt. Färger och lack kommer i andra hand, och om det inte passar kan man ju i dagsläget slipa ner och lacka om.
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                Alla vill ha BRA beten, om dom sedan är i plats, trä eller gummi spelar väl ingen roll?

Det är grundstenen, hitta ett bete som fångar fisk och rör sig grymt. Färger och lack kommer i andra hand, och om det inte passar kan man ju i dagsläget slipa ner och lacka om.
                Jo, jag vet. Fiskar själv nästan bara med plastisar. Men jag tror ändå att alla skulle välja ett handgjort bete som man får välja färg på själv. Fast det finns ju redan, så då skulle det hänga på priset... Men är det bara målningen som ska vara "custom", eller får man välja flytande/sjunkande och själva gången?

Plastic or wood? If it catch pike it`s good
                Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X