Vilken lina gillar ni mest? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken lina gillar ni mest?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det finns en räcka med bra braids, vilket är bäst för spinn och även mycket att bottenmetet. Kör numera med Power X och Elit Braid. Till jiggning kan man köra en "tung" lina, samma som man kör till rullspömete. Filstar Lazer Specimen match är en bra billig lina till det. Trabucco Aqualine är en annan bra billig "sjunklina".

Numera börjar det bli poppis med PVDF/FC. Även till spinn och trolling. En av de tunga guiderna i Sverige påstår bestämt att man får mer napp med PVDF/FC (Flouro carbon) på rullen även vid trolling efter öring röding och lax
    Mete framför allt!
    www.Metetorget.com

Kommentera

Momoi Diamond eller Momoi IGFA till Big Game.

Power Pro till Jerkbaitfisket

Kommentera

Fladen all the way *host* *harkel*

Har faktiskt ingen favorit, tar det som ser ut att funka ok på Tradera när jag behöver något.

Kommentera

Har bara testat 4 olika typer/märken av flätlinor men hittills tycker jag "strike wire" är skönast.

Kommentera

Kör StrikeWire på mina multi. Den verkar hittills väldigt bra. Innan dess har jag kört med PP och TUF och har inget direkt negativt att säga om dom linorna. Utom att jag vid ett linbyte fick en PowerPro 0.28 med mystiska klumpar där linan gick av lätt.

På haspel har jag kört Fireline sen den kom och har inte haft någon anledning att byta.

Kommentera

surfix gör fina linor

Kommentera

Bästa linan jag provat e nog power pro

Kommentera

Håller med nattfiskarn, har inte heller så bra kunskap va gäller fiskelinor men jag är mycket nöjd med min Fireline.
                  [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

Kommentera

powerpro, tufline xp och strikewire tycker jag bra om, ganska likvärdiga linor,

provat stren också, den är sjukt stark men kastade inge bra på hasplen, men till multi är den kanon

Kommentera

En gedigen nylonlina blir favoriten, tycker att Ron Thompsons funkar bra... rätt prisvärda med.
                      /Lazinko

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X