Regel mot felkrokade fiskar i fotoalbumet ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regel mot felkrokade fiskar i fotoalbumet ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regel mot felkrokade fiskar i fotoalbumet ?

Halloj på er,

lite då och då kommer det upp bilder på felkrokade fiskar i fotoalbumet. Även jag har lagt upp nån bild på någon felkrokad braxen för några år sedan men jag inser ju nu att det kanske inte är så passande på en sportfiskesida.

Därför funderar jag nu på att införa en regel mot felkrokade fiskar i fotoalbumet men vill kolla vad ni tycker innan jag spikar regeln.

Så, rösta i omröstningen och var med och bestäm här på Fiskesnack.com
    424
    Ja, självklart !
    27,36%
    116
    Nej, varför då ?
    49,29%
    209
    Spelar ingen roll
    23,35%
    99
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Det är jättebra om inte felkrokade fiskar är med i fotoalbumet. Det finns även fler typer av bilder man kanske kan rösta om de verkligen är befogade...
    Senast ändrad av KG?; 2007-07-19, 22:10.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
      Vilken omröstning? Men det är jättebra om inte felkrokade fiskar är med i fotoalbumet. Det finns även fler typer av bilder man kan rösta om de verkligen är befogade...
      Ge gärna exempel via PM eller i denna tråd. Alla förbättringar är bra förändringar.

Kommentera

Typ bilder på ASP tagna under fredningtid. Jag skulle i ditt säte Bergman, inte gilla att det förekom "tjuvfiske"bilder efter fredade arter på min sportfiskesida.

Ang. felkrokat kan väl en sådan fisk också bli en bra bild helt klart. Bara man slipper se alla felkrokade gäddbraxnar framåt vårkanten så.
        sigpic

Kommentera

Det vore ett klart lyft om vi slipper såna bilder i albumet för sånt hör inte hemma på en sån här seriös fiskesite.

Håller med KG i att det finns även andra bilder som inte hör hemma här men det kan bli lite knökigt att ha omröstning om alla sorters bilder så kanske lite mera kritisk granskning/rensning av dem som modererar albumet så slipper vi oönskade bilder framöver.

Sånt som iaf inte jag vill se i albumet är bilder på döda storfiskar eller fiskar som ska släppas men behandlas på ett dåligt sätt och därför har sämre överlevnadschanser, skulle faktiskt gärna se enbart C&R fiskar i albumet men det är jag det
          Självklart ska man få ta upp sin matfisk oavsett storlek med gott samvete, och även fota den om man vill det har jag inget emot och gör så själv med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Typ bilder på ASP tagna under fredningtid. Jag skulle i ditt säte Bergman, inte gilla att det förekom "tjuvfiske"bilder efter fredade arter på min sportfiskesida.

Ang. felkrokat kan väl en sådan fisk också bli en bra bild helt klart. Bara man slipper se alla felkrokade gäddbraxnar framåt vårkanten så.
            Jag vore mycket tacksam om ni kunde tipsa mig när ni ser fiskar som är tagna på otillåtna ställen eller vid otillåtna tidpunkter. Skicka ett PM med en bildlänk och förklaring så rensar jag direkt.

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Det vore ett klart lyft om vi slipper såna bilder i albumet för sånt hör inte hemma på en sån här seriös fiskesite.

Håller med KG i att det finns även andra bilder som inte hör hemma här men det kan bli lite knökigt att ha omröstning om alla sorters bilder så kanske lite mera kritisk granskning/rensning av dem som modererar albumet så slipper vi oönskade bilder framöver.

Sånt som iaf inte jag vill se i albumet är bilder på döda storfiskar eller fiskar som ska släppas men behandlas på ett dåligt sätt och därför har sämre överlevnadschanser, skulle faktiskt gärna se enbart C&R fiskar i albumet men det är jag det
            Självklart ska man få ta upp sin matfisk oavsett storlek med gott samvete, och även fota den om man vill det har jag inget emot och gör så själv med.
            Att enbart ha C&R-fiskar i albumet är inte aktuellt just nu. Jag lade till "C&R" fältet just för att slippa C&R-diskussioner. Jag är helt klart för C&R i största möjliga mån men ser inget som helst fel att ta hem matfisk lite då och då. Personligen tar jag hellre några borrar ur sjön än torsk från affären.

Om fisken behandlas illa med flit så vill jag gärna ha reda på det också ... skicka ett PM så rensar jag.

Kommentera

Jag röstade mot felkrokningsbilderna, men kom på att det kan ju i vissa fall kanske vara befogat med sådana också, i någon form av utbildningssyfte, eller om fångstmannen inte vet vad det är för fisk, och vill ha hjälp med att artbestämma den. Jag är klart kluven i frågan, men vill ju lika lite se bilder på felkrokad fisk, som läggs ut i någon form av skryt-syfte eller "kolla vilken äcklig slemmig bralle, fan vad den blöder", som jag vill se slaktbilder eller de klassiska torra döda gäddorna osv framför garageporten. // Peter
              mer minor i trålarna

Kommentera

Show the world as it is please.
                //Claus Rix

"If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

Kommentera

nä tycker jag inte ! varför ? alla felkrokar fisk och att förbjuda bilder på felkrokad fisk känns bara som ett försök att försköna detta forum eller sportfiskare i allmänhet...

Kommentera

Bort med bilderna helt klart !
                    Fiskarna har ju inte frivilligt nappat på bete,iallafall inte dom flest så då känns de som att man inte riktigt fått den att nappa.
                    Där med har man ju bara råkat ryckt fast den och borde släppast snabbast möjliga tillbaks.

Vissa verkar ju vara stolta över att ha fått en brax felkrokad ?hmm hajar inte de riktigt.
                    Keep talking about me, You are just making me famous..
                    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X